آخرین فناوری پوشیدنی ادوبی نوید لباس های پویا را می دهد که با فشار دادن یک دکمه می توانند تغییر کنند.

به طور خلاصه: میوچیا پرادا، طراح مد ایتالیایی، یک بار گفت که آنچه می پوشید، نحوه ارائه خود به جهان است. محقق ادوبی کریستین دیرک در کنفرانس امسال ادوبی مکس تا حد امکان خود را جسورانه معرفی کرد و در عین حال به دنیای هنر و مد طعمی ساده اما به یاد ماندنی از آنچه با فناوری امروز امکان پذیر است، داد.

کنفرانس Adobe Max در لس آنجلس گردهمایی سالانه مهندسان، توسعه دهندگان و متخصصان خلاق است که قصد دارد جدیدترین مجموعه برنامه های کاربردی و فناوری های نوظهور شرکت را به نمایش بگذارد.

کریستین دیرک، محقق Adobe، در طول ارائه پروژه Primrose، جمعیت را متحیر کرد. گل پامچال پیشرفتی در فناوری مد است که از یک سری نمایشگرهای مدولار انعطاف پذیر، کم مصرف و بدون تابش استفاده می کند که قادر به ایجاد الگوهای ایستا یا پویا بر روی هر برنامه کاربردی از جمله لباس هستند.

این پروژه چندین فناوری و برنامه کاربردی را برای ایجاد یک نتیجه خیره کننده ترکیب می کند. Adobe می گوید که Project Primrose از منسوجات پوشیدنی، انعطاف پذیر و غیر قابل انتشار استفاده می کند که به کل سطح اجازه می دهد محتوای ایجاد شده با Adobe Stock، After Effects، Firefly و Illustrator را نمایش دهد. اگرچه این شرکت از یک لباس تعاملی برای نمایش نوآوری استفاده کرد، کاربران نهایی می توانند از این فناوری برای کاربردهای مختلف دیگر مانند مبلمان، کیف دستی یا لباس های دیگر استفاده کنند.

این مفهوم علاوه بر اینکه به طراحان و هنرمندان اجازه می‌دهد تا طرح‌های تعاملی جدیدی ایجاد کنند، می‌تواند راه جدیدی را برای تعامل با مد و دنیای اطراف به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. افراد به جای اینکه مجبور باشند لباس، پیراهن یا جفت کفش دیگری بخرند، می‌توانند طرح‌های مد روز طراحان مورد علاقه خود را دانلود کرده و بپوشند یا حتی طرح‌های خود را بسازند.

بخونید:  اینتل معماری x86-S را برای مجموعه دستورالعمل های CPU ساده تر و کارآمدتر پیشنهاد می کند

این پروژه ازدواج علاقه دیرک به فناوری و مد است و او با آن غریبه نیست. دکتر دیرک دارای مدرک Ph.D. در علوم کامپیوتر از UC Berkeley و دارای تجربه گسترده ای در توسعه و کار با فناوری های پوشیدنی است. او همچنین یک خیاط ماهر و با استعداد است که از کار با مواد و الگوهای مختلف برای ایجاد طرح های مد خود لذت می برد.

پروژه Primrose اثبات مفهومی است، بنابراین مشخص نیست که آیا یا چه زمانی در دسترس مصرف کنندگان و طراحان قرار خواهد گرفت. با این حال، بر اساس استقبال اولیه از پروژه، این یک شرط مطمئن است که ما آخرین مدهای تکنولوژی دکتر دیرک را ندیده ایم.

منبع