آزمایش‌کننده ارتش هشدار می‌دهد که عینک‌های واقعیت افزوده مبتنی بر هولولنز مایکروسافت می‌توانند باعث کشته شدن سربازان شوند

این گزارش نشان دهنده یک دست انداز دیگر در مسیر پروژه بلند مدت IVAS است. قرارداد اصلی مایکروسافت منجر به نامه سرگشاده اعتراض کارمندان شد و مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا را مجبور به پاسخگویی کرد. در ماه آوریل، یک آژانس نظارتی وزارت دفاع هشدار داد که مبالغ هنگفتی که ارتش برای عینک‌ها هزینه می‌کند می‌تواند هدر دادن پول مالیات دهندگان باشد، زیرا بسیاری از سربازان طرفدار IVAS نیستند.

به گفته یکی از کارمندان مایکروسافت که در مورد این رویداد توضیح داده شده است، این هدست در چهار مورد از شش رویداد ارزیابی در طی یک “دمو عملیاتی” اخیر شکست خورد.

بر اساس گزیده‌ای از گزارش ارتش که به Insider دیکته شده است، یک آزمایش‌کننده هشدار داده است که هدست‌ها به دلیل نوری که در حین فعال بودن تولید می‌کنند، برای سربازان خطرناک است و می‌تواند به نیروهای دشمن در مورد محل استفاده‌کننده هشدار دهد. گفته می شود که درخشش نمایشگر از صدها متر دورتر قابل مشاهده است.

قرارداد اولیه در مارس 2021 گسترش یافت و اطمینان حاصل کرد که مایکروسافت نسخه‌های تولید نهایی، قطعات و پشتیبانی را در قراردادی به ارزش 21.9 میلیارد دلار در طول یک دهه ارائه خواهد کرد. ارتش 5000 دستگاه اولیه را به ارزش 373 میلیون دلار سفارش داد که حدود 121000 دستگاه در طول معامله تحویل داده می شود.

مایکروسافت تمام سوالات مربوط به IVAS را به ارتش ارسال می کند. شاخه نظامی می گوید که به این برنامه متعهد است و آزمایش عملیاتی تاکنون به طور کلی موفقیت آمیز تلقی شده است. اما اشاره کرد که نتایج مناطقی را نشان داده است که IVAS در آنها کوتاهی کرده و نیاز به بهبودهای بیشتری دارد.

بخونید:  برنامه Google Play هر 15 دقیقه 50000 بار از میکروفون ضبط شده مخفی دانلود شده است

اولین دسته از هدست ها قرار بود در سال مالی 2021 تحویل داده شود اما یک سال به تعویق افتاد – اولین تحویل ها فقط ماه گذشته رسید. اما به نظر می رسد آنها بدون برخی مسائل جدی نیستند.

یک سیب زمینی داغ: عینک‌های واقعیت افزوده مبتنی بر هولولنز که مایکروسافت به عنوان بخشی از قراردادی به ارزش 22 میلیارد دلار در اختیار ارتش ایالات متحده قرار می‌دهد، پس از اینکه یکی از کاربران گفت می‌تواند سربازان را به خطر بیندازد، مورد انتقاد بیشتری قرار گرفته است. آزمایش کننده گفت: «دستگاه ها باعث کشته شدن ما می شدند.

شکایات دیگر در مورد هدست ها شامل محدود کردن میدان دید سرباز، از جمله دید محیطی، هنگام استفاده است. آنها همچنین به اندازه کافی حجیم و سنگین هستند که مانع از حرکت کاربر شود.

گفته می شود که مایکروسافت از همان ابتدا انتظار واکنشی علیه عینک را داشت. در مورد ارتش، همچنان به معرفی عینک های دید در شب در دهه 1970 اشاره می کند که انتقادات مشابهی را دریافت کردند اما اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.



منبع

مایکروسافت در سال 2018 قراردادی 480 میلیون دلاری برای ارائه هدست‌های سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) به ارتش ایالات متحده اعطا کرد که آغاز پروژه‌ای بود که جنجال‌های زیادی را برای هر دو نهاد به همراه داشت.