آمازون در حال از بین بردن فضای ذخیره‌سازی ابری Drive برای تمرکز روی عکس‌ها است

کاربران فعلی Amazon Drive باید توجه داشته باشند که هنوز زمان زیادی برای اقدام وجود دارد. طبق این سؤالات متداول، برنامه Amazon Drive برای Android و iOS تا 31 اکتبر 2022 در فروشگاه های برنامه مربوطه خود باقی خواهد ماند. این سرویس همچنان تا 31 ژانویه 2023 به طور معمول کار می کند. در آن زمان، آمازون آپلود فایل های جدید اما مشتریان را غیرفعال می کند. همچنان می تواند فایل های موجود را مشاهده کند.

Drive در سال 2011 به عنوان Cloud Drive وارد شد، سرویسی که شرکت به عنوان یک هارد درایو در فضای ابری برای ذخیره موسیقی، تصاویر، ویدئوها، اسناد و موارد دیگر معرفی کرد. این گوشی با 5 گیگابایت فضای رایگان عرضه شد و MP3 های خریداری شده از آمازون در سهمیه کاربر به حساب نمی آمد.

آمازون طرح نامحدود را در اواسط سال 2017 کنار گذاشت و آن را با دو سطح پولی جایگزین کرد. اولی 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را با قیمت 12 دلار در سال ارائه می‌کرد، در حالی که دیگری 1 ترابایت با همان 60 دلار در سال به عنوان بسته نامحدود خروجی اعطا کرد. امروزه، اعضای Prime از فضای ذخیره‌سازی نامحدود عکس با وضوح کامل، 5 گیگابایت فضا برای فیلم‌ها و ارسال رایگان برای چاپ به عنوان بخشی از Prime برخوردار هستند.

همچنین لازم به ذکر است که عکس ها و ویدیوها در Amazon Drive به طور خودکار در Amazon Photos ذخیره شده اند. در این پرسش متداول آمده است: «پس از 31 دسامبر 2023، می‌توانید از Amazon Photos برای دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای خود استفاده کنید.

بخونید:  Intuitive Machines' Nova-C lander is almost ready to fly to the Moon's south pole



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ آمازون در حال حذف Drive، سرویس ذخیره سازی ابری است که بیش از یک دهه پیش راه اندازی کرده بود. در بیانیه ای که به مشتریان آمازون درایو ارسال شد، غول تجارت الکترونیک اعلام کرد که پشتیبانی از این سرویس را در پایان سال آینده متوقف می کند تا تلاش های خود را بر روی ذخیره سازی عکس و ویدئو از طریق Amazon Photos متمرکز کند.

مطالب مرتبط: ذخیره سازی پشتیبان و استراتژی خود را بررسی کنید

در سال 2015، آمازون یک لایه ذخیره سازی نامحدود با قیمت 60 دلار در سال و یک بسته نامحدود فقط برای عکس هایی که سالانه 12 دلار فروخته می شد، عرضه کرد. طرح عکس نامحدود فقط برای اعضای غیر پرایم بود. افرادی که دارای عضویت پولی Prime بودند قبلاً از طریق Prime Photos به ذخیره سازی بدون محدودیت تصویر دسترسی داشتند.

تاریخ پایان رسمی برای Drive برای 31 دسامبر 2023 تعیین شده است. پس از این تاریخ، مشتریان دیگر به فایل‌های ذخیره شده در Drive دسترسی نخواهند داشت.