آمازون 9000 کارمند دیگر از جمله 400 کارمند توییچ را اخراج می کند

ممکن است برای آمازون غیرعادی (یا بی‌رحمانه) به نظر برسد که 18000 شغل را کاهش دهد و سپس 9000 شغل دیگر را در تاریخ بعدی به فهرست اضافه کند. جاسی ادعا می‌کند که این به این دلیل است که برخی از تیم‌ها تجزیه و تحلیل خود را در اواخر پاییز به پایان نرسانده‌اند، و از آنجایی که این ارزیابی‌ها می‌تواند تعیین کند که کدام مشاغل در حال کاهش هستند، آمازون نمی‌خواست با عجله آنها را انجام دهد.

در یک اطلاعیه جداگانه، دن کلنسی، مدیرعامل توییچ تایید کرد که بیش از 400 نفر در این شرکت آزاد شده اند. کلنسی نوشت: «مانند بسیاری از شرکت‌ها، کسب‌وکار ما تحت تأثیر محیط اقتصاد کلان کنونی قرار گرفته است و رشد کاربران و درآمد مطابق با انتظارات ما نبوده است». تغییرات اخیر توییچ در نحوه پرداخت به استریمرها منجر به خروج برخی از نام‌های برتر برای پلتفرم‌های استریم رقیب شده است.

جالب اینجاست که این اعلامیه تنها چند روز پس از استعفای مدیر عامل توییچ، امت شیر، به عنوان رئیس شرکت منتشر شد. بیشتر اعلامیه شیر بر روی پدر شدن او و رفتن به مرحله جدیدی از زندگی متمرکز بود، اما باید فکر کرد که آیا اخراج های آینده نقشی در تصمیم او نداشته است.

کارگران اخراج شده بسته هایی را دریافت خواهند کرد که شامل پرداختی جدایی، مزایای بیمه درمانی انتقالی و حمایت از کاریابی خارجی است.

مانند بسیاری از غول‌های فناوری، استخدام بیش از حد آمازون در اوج همه‌گیری منجر به کاهش مشاغل این شرکت در طول رکود اقتصادی فعلی شده است. اندی جاسی، مدیر عامل شرکت آمازون در ژانویه تایید کرد که آمازون 18000 شغل را در سراسر جهان کاهش خواهد داد که اکثریت حذف ها از فروشگاه های آمازون و سازمان های PXT است.

بخونید:  کد منبع Far Cry در آرشیو اینترنت آپلود شده است

آمازون بدترین سه ماهه چهارم خود را در سال 2022 تجربه کرد و اولین زیان خالص سالانه خود را از سال 2014 تجربه کرد. علاوه بر اخراج، این شرکت هشت فروشگاه دیگر Amazon Go را تعطیل می کند، برنامه های ده ها انبار ایالات متحده را می بندد و رها می کند و ساخت و ساز را متوقف می کند. دفتر مرکزی دوم آن در ویرجینیا.



منبع

جاسی می‌افزاید که تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام نقش‌های شغلی از تیم‌های تحت تأثیر حذف خواهند شد، گرفته نشده است. این باید تا اواسط تا اواخر آوریل انجام شود و در آن مرحله به کارکنان اطلاع داده می شود.

چه اتفاقی افتاده؟ دو ماه پس از اعلام این که آمازون رکورد 18000 کارمند خود را رها می کند، اعلام کرد که 9000 شغل دیگر را کاهش می دهد و مجموع را به 27000 می رساند. کاهش های جدید بر مشاغل سراسر خدمات وب آمازون، PXT و تبلیغات تأثیر می گذارد. شرکت تابعه Twitch نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و بیش از 400 کارگر در سایت پخش بازی شغل خود را از دست می دهند.

جاسی می نویسد که اقتصاد متزلزل باعث شده است که آمازون تصمیم بگیرد که از نظر هزینه ها و تعداد کارکنان خود ساده تر باشد. او افزود: “به عنوان شرکتی که بر روی ایجاد جامعه متمرکز شده است، این تصمیم فوق‌العاده دشوار بود و ما بدون فکر کردن به آن نگرفتیم.”

Jassy در یک پست جدید می نویسد که آمازون قصد دارد در چند هفته آینده حدود 9000 موقعیت دیگر را حذف کند. رئیس آمازون نوشت: «این تصمیم دشواری بود، اما ما فکر می‌کنیم برای شرکت در درازمدت بهترین است.

بخونید:  گزارش شده است که درایور گرافیکی اخیر AMD Radeon ویندوز را بریک می کند