آیفون 14 اپل از 799 دلار شروع می شود، آیفون 14 پلاس 6.7 اینچی جدید با قیمت 899 دلار

چه اتفاقی افتاده؟ آیفون 14 جدید برخی از ارتقاهای نسلی سالانه را که ما از اپل انتظار داشتیم دریافت می کند، اما نه همه زنگ ها و سوت ها، که مختص گران ترین مدل های پرو است. با این حال، با توجه به اینکه آیفون 14 ممکن است مدل اصلی و محبوب‌تری باشد که اکثر مردم قصد خرید آن را دارند، در اینجا آنچه جدید است و چه چیزی باعث شده است که برای مدل امسال برش نداشته باشد، آورده شده است.

آیفون 14 از دوربین 48 مگاپیکسلی جدید پرو بهره نمی برد، اما دوربین جلوی آن با دیافراگم جدید و عریض تر f/1.9 برای عکس های واضح تر و عمق میدان بهتر عرضه می شود. دوربین جلوی جدید از فوکوس خودکار در هنگام گرفتن عکس و برقراری تماس ویدیویی نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، آیفون 14 استاندارد دارای لنز دیافراگم فوق عریض ƒ/2.4 آیفون 13 پرو است. خط لوله تصویر Photonic Engine جدید باید عکس‌های بهتری در نور کم در تمام مدل‌های آیفون ۱۴ ایجاد کند.

هنگام ضبط ویدیو، حالت اکشن جدید آیفون 14 تثبیت‌کننده بهبود یافته را اضافه می‌کند. ویدیوهایی که در حین دویدن یا سایر انواع حرکات شدید گرفته شده اند اکنون باید واضح تر به نظر برسند.

آیفون 14 تراشه A15 Bionic سال گذشته را حفظ کرده است، اما اپل ادعا می کند که یک طراحی حرارتی جدید باید عملکرد را در برخی از وظایف فشرده مانند بازی بهبود بخشد. همچنین، گوشی امسال نشان دهنده تغییر کامل به eSIM است که جایگزین سیم کارت های سنتی شده است. این سوئیچ می‌تواند داده‌های سیم‌کارت را در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن ایمن‌تر کند زیرا سیم‌کارت الکترونیکی قابل حذف نیست. علاوه بر این، فرآیند تنظیم سیم کارت باید سریعتر از سیم کارت سنتی باشد و نیازی به اتصال Wi-Fi ندارد.

بخونید:  اینتل می‌گوید کارت‌های گرافیک Arc را رها نمی‌کند، بلکه روی نسل‌های بعدی کار می‌کند

آیفون 14 در تاریخ 16 سپتامبر عرضه می شود و پیش فروش آن از 9 سپتامبر آغاز می شود و قیمت آن از 799 دلار شروع می شود. آیفون 14 پلاس در تاریخ 7 اکتبر با قیمت پایه 899 دلار وارد بازار می شود. اپل آیفون 14 را در پنج رنگ آبی، بنفش، نیمه شب، نور ستاره و قرمز عرضه خواهد کرد.



منبع

یکی دیگر از ویژگی های ایمنی جدید، محافظت در برابر تصادف است. شتاب‌سنج‌های جدید، ژیروسکوپ و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آیفون 14 می‌توانند افزایش شدید نیروی گرانشی را تشخیص دهند و سپس به‌طور خودکار با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

رویداد اپل با عنوان “Far Out” برگزار شد که این شرکت قصد داشت تیزری از قابلیت جدید آیفون 14 برای اتصال به شبکه های ماهواره ای در مواقع اضطراری باشد. آیفون 14 حاوی سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که می‌تواند کاربران را راهنمایی کند تا برای ارسال پیام به ماهواره‌ها اشاره کنند یا در صورت گم شدن، مکان خود را نشان دهند. این سرویس به مدت دو سال پس از خرید آیفون به صورت رایگان ارائه می شود و پس از آن هزینه اضافی خواهد داشت.

برخلاف مدل‌های آیفون 14 پرو، آیفون 14 استاندارد هیچ تغییری در طراحی ندارد. با این حال، آیفون 14 پلاس جدید در خط تولید است – یک مدل استاندارد جدید با صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی، که اپل آن را در کنار صفحه نمایش استاندارد 6.1 اینچی به عنوان مدل سال گذشته ارائه خواهد کرد. سری آیفون 14 دیگر نسخه کوچکی را ارائه نمی دهد، اما داشتن صفحه نمایش به اندازه فبلت و عمر باتری بهبود یافته دیگر نیازی به ارتقا به یک پرو ندارد.

بخونید:  به‌روزرسانی اخیر ویندوز می‌خواهد اطلاعات آفیس کاربران را زیر و رو کند

شایعات طولانی مدت حاکی از آن است که اپل در حال حرکت به سمت آیفونی است که از USB-C استفاده می کند، اما این شرکت هنوز برای تغییر آماده نیست. از این رو، آیفون 14 همچنان از کابل لایتنینگ اختصاصی این شرکت استفاده می کند. کاربران و رگولاتورهای دولتی از اپل خواسته اند که این تغییر را انجام دهد و مدل سال آینده ممکن است در نهایت مطابقت داشته باشد.