آیفون 14 پرو تقریباً از ردیابی اشعه پشتیبانی می کرد

متأسفانه، مهندسان اپل در اواخر توسعه آیفون 14 پرو نقصی پیدا کردند که باعث شد GPU آن انرژی زیادی مصرف کند. برای تقویت عمر باتری و حرارت دستگاه، اپل مجبور شد سریعاً پردازنده گرافیکی تراشه A16 Bionic را به پردازنده نسل قبلی A15 که در آیفون 13 یافت می‌شود، بچرخاند.

اگر آیفون 14 پرو با ردیابی پرتو عرضه می شد، می توانست با گوشی های اندرویدی دارای پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام که از ردیابی پرتو و Unreal Engine 5 پشتیبانی می کند، دست به دست شود. Vivo X90 Pro+ در حال حاضر با آخرین SoC کوالکام در بازار عرضه شده است، در حالی که سایرین از Asus، OnePlus و Sony در راه هستند.

چرا مهم است: Ray Tracing هنوز هم عمدتاً در انحصار کنسول‌های بازی نسل فعلی و کارت‌های گرافیک متوسط ​​تا سطح بالای رایانه‌های شخصی است، اما در سخت‌افزار موبایل نیز ظاهر می‌شود. گزارش اخیر نشان می‌دهد که جدیدترین آیفون اپل می‌توانست اولین معرفی بزرگی را برای ردیابی پرتوهای قابل حمل داشته باشد، اما این شرکت در آخرین لحظه این برنامه را رها کرد.

اگر متوجه شده اید که پردازش گرافیکی آیفون 14 پرو نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت نسبتاً ضعیفی داشته است، گزارش این هفته از The Information ممکن است دلیل آن را نشان دهد. منابع ادعا می‌کنند که پردازنده گرافیکی این تلفن پریمیوم تقریباً از ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند، قبل از اینکه یک عقب‌گرد عجولانه آن را متوقف کند.

به نظر می رسد اشتباه اپل، آیفون 14 پرو را پشت سر رقبا در عملکرد پردازنده گرافیکی قرار داده است. بنچمارک های پردازش گرافیکی A16 Bionic را پشت سر اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار می دهد و Dimensity 9200 مدیاتک – اولین تراشه Immortalis G715.

بخونید:  تلسکوپ وب ناسا یک سالگی را با نمای نزدیک از مهد کودک ستاره نزدیک جشن می گیرد

Imagination Technologies سال گذشته با PowerVR IMG-CXT خود، اولین تلاش خود را برای ردیابی پرتوهای تلفن همراه به نمایش گذاشت. در ژوئن سال جاری، Arm Immortalis G715 را معرفی کرد، یک GPU موبایل که از ردیابی پرتو و سایه با نرخ متغیر پشتیبانی می کند.

ظاهراً این شکست یک شکست بزرگ در تاریخ طراحی سخت افزار اپل بود که منجر به تغییر در تیم پردازش گرافیکی این شرکت شد. این گزارش به از دست دادن استعدادهای بیشتر در میان تیم های طراحی سخت افزار اپل اشاره می کند.

هنگامی که اپل موفق شد ردیابی اشعه را در سیلیکون خود دریافت کند، احتمالاً به تراشه های موبایل و دسکتاپ خود می رسد. نسخه سیلیکونی Apple Resident Evil Village در حال حاضر برخلاف نسخه‌های ویندوز، PS5 و سری Xbox فاقد ویژگی گرافیکی است، اما منوی بازی به‌جای حذف کامل، آن را به سادگی در تنظیمات خاکستری می‌کند. جزئیات ناچیز را می‌توان به این معنا تفسیر کرد که سیلیکون اپل آینده برای پشتیبانی از ردیابی پرتو است.





منبع