ابزار تشخیص اینتل از جریان خون برای شناسایی دیپ فیک ها با دقت 96 درصد استفاده می کند

دیپ فیک‌ها که معمولاً شامل قرار دادن چهره و صدای یک نفر بر روی شخص دیگری است، از چند سال پیش زمانی که وب‌سایت‌های بزرگسال شروع به ممنوع کردن ویدیوهایی کردند که در آن از این تکنیک برای اضافه کردن چهره بازیگران زن مشهور به بدن ستاره‌های پورن استفاده می‌شد، توجهات را به خود جلب کرد.

پلتفرم اینتل به‌جای استفاده از روشی که فایل ویدیویی را برای نشانه‌های گویا بررسی می‌کند، از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل تغییرات رنگ ظریف در چهره‌ها که ناشی از جریان خون در رگ‌ها است، استفاده می‌کند، فرآیندی به نام photoplethysmography یا PPG.

به طور خلاصه: Deepfakes یکی از آن فناوری‌هایی است که اگرچه چشمگیر است، اما اغلب برای اهداف پلید استفاده می‌شود و محبوبیت آنها در حال افزایش است. سال‌هاست که شرکت‌ها روی راه‌هایی کار می‌کنند تا یک ویدیوی واقعی را از یک ویدیوی تغییریافته شناسایی کنند، اما راه‌حل جدید اینتل یکی از مؤثرترین و خلاقانه‌ترین راه‌حل‌ها به نظر می‌رسد.

اما این فناوری یک جنبه ناخوشایند نیز دارد. علاوه بر استفاده برای ایجاد پورن انتقام جویانه، توسط کلاهبردارانی که برای مشاغل از راه دور درخواست می کنند، استفاده می شود. همچنین اپلیکیشنی برای حذف دیجیتالی لباس زنان طراحی شده بود. اما بزرگترین نگرانی این است که چگونه دیپ فیک ها منجر به انتشار اطلاعات نادرست شده است – ویدئوی جعلی از تسلیم شدن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل سال جاری در رسانه های اجتماعی پخش شد.

از آن زمان ویدیوهای DF به طور فزاینده ای پیشرفته شده اند. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند چهره دوستان خود را در فیلم‌ها قرار دهند، و ما شاهد استفاده از فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی برای زنده‌کردن عکس‌های قدیمی و نمایش نسخه‌های جوان بازیگران روی صفحه بودیم.

بخونید:  کمیسیونر FCC: دولت ایالات متحده باید TikTok را ممنوع کند

سازمان هایی از جمله فیس بوک، وزارت دفاع، ادوبی و گوگل ابزارهایی را ایجاد کرده اند که برای شناسایی دیپ فیک ها طراحی شده اند. نسخه آزمایشگاهی اینتل و اینتل که به درستی FakeCatcher نامیده می شود، یک رویکرد منحصر به فرد دارد: تجزیه و تحلیل جریان خون.

اینتل می‌گوید که همراه با تشخیص مبتنی بر نگرش چشم، این تکنیک می‌تواند واقعی بودن ویدیو را در عرض میلی‌ثانیه و با دقت ۹۶ درصد تعیین کند. این شرکت اضافه کرد که این پلتفرم از پردازنده های Xeon Scalable نسل سوم با حداکثر 72 جریان تشخیص همزمان استفاده می کند و از طریق یک رابط وب کار می کند.

FakeCatcher به جریان خون در پیکسل های یک تصویر نگاه می کند، چیزی که دیپ فیک هنوز کامل نشده است، و سیگنال های فریم های متعدد را بررسی می کند. سپس امضاها را از طریق یک طبقه بندی کننده اجرا می کند. طبقه بندی کننده تعیین می کند که ویدیوی مورد نظر واقعی یا جعلی است.

یک راه حل بلادرنگ با چنین میزان دقت بالایی می تواند تفاوت بزرگی در جنگ آنلاین علیه اطلاعات نادرست ایجاد کند. از طرف دیگر، می تواند منجر به واقعی تر شدن دیپ فیک ها شود زیرا سازندگان سعی می کنند سیستم را فریب دهند.



منبع