اتحادیه اروپا قانون بازارهای دیجیتال را تصویب می کند و احتمالاً اپل را مجبور می کند تا بارگذاری جانبی را مجاز کند

ماه گذشته، اتحادیه اروپا همچنین با قانونی موافقت کرد که در نهایت اپل را مجبور می‌کند گوشی‌های خود را با سازگاری USB-C عرضه کند.



منبع

اپل و گوگل به ترتیب با درخواست‌ها مبنی بر اجازه دادن به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در iOS و اندروید مبارزه کرده‌اند و اپل به شدت مخالف بارگذاری جانبی است. تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز به اطلاعیه این هفته پاسخ مثبت داد. Epic با هر دو غول در دادگاه بر سر حق ارائه برنامه ها و اجرای سیستم های پرداخت خارج از کانال های رسمی دارندگان پلت فرم مبارزه کرده است.

علاوه بر این، DSA سعی خواهد کرد اقدامات ایمنی را برای محافظت از کاربران اینترنت در برابر تبلیغ‌کنندگان غارتگر، ردیاب‌ها و سایر خدمات افزایش دهد. همچنین به کاربران امکان می دهد تا محتوای غیرقانونی را به راحتی به صورت آنلاین پرچم گذاری کنند و علیه پلتفرم ها شکایت کنند.

کمیسیون اروپا قانون بازارهای دیجیتال (DMA) و قانون خدمات دیجیتال (DSA) را در این هفته تصویب کرد، دو بسته طراحی شده برای کنترل قدرت غول های فناوری به نفع مصرف کنندگان. پس از امضای و تصویب این قوانین توسط شورای اتحادیه اروپا، آنها از پاییز امسال اجرایی خواهند شد.

بین این دو، DMA احتمالاً برای دارندگان پلتفرم مانند گوگل و اپل اهمیت بیشتری دارد. این امر مستلزم “دروازه بانان” مانند آنها است که به کاربران اتحادیه اروپا اجازه دهند برنامه های خارج از فروشگاه های رسمی برنامه نصب کنند، به راحتی نرم افزارهای از پیش نصب شده را حذف کنند یا به راحتی اشتراک خدمات اصلی را لغو کنند. این قانون همچنین شامل حمایت های دیگری برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان شخص ثالث در مورد داده ها، تبلیغات و سیستم های پرداخت است.

بخونید:  یک "استراتژی قدرت" جدید ابزارهای وویجر 2 را برای مدت طولانی تری در فضای بیرونی کار می کند

چه اتفاقی افتاده؟ از اواخر سال 2020، اتحادیه اروپا در حال تدوین قوانینی است که می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه عملکرد دارندگان پلت فرم های دیجیتال بزرگ مانند اپل و گوگل تأثیر بگذارد. این قانون در مسیر تبدیل شدن به قانون در اواخر امسال است که احتمالاً رابطه بین پلتفرم‌ها و توسعه‌دهندگان شخص ثالث را تغییر می‌دهد.