ارتش ایالات متحده اولین تحویل عینک های واقعیت افزوده مبتنی بر هولولنز مایکروسافت را دریافت می کند

بلومبرگ می نویسد که ارتش اکنون تعدادی از اولین دسته از عینک ها را می پذیرد. تحویل متوقف شده بود تا زمانی که آزمایش های دقیق تری انجام شود. جمال بک، سخنگوی این سرویس، گفت: بر اساس نتایج، این سرویس “در حال تنظیم برنامه میدانی خود است تا زمان لازم برای اصلاح نواقص و همچنین حضور در واحدهایی را که بر فعالیت های آموزشی متمرکز هستند، فراهم کند.”

گزارش آزمایشی نهایی در مورد IVAS که به ارتش در تصمیم گیری برای ادامه خرید عینک کمک می کند، قرار است ماه آینده برسد. همچنین به کنگره کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا 424.2 میلیون دلاری که ارتش می خواهد برای این برنامه خرج کند یا خیر. پنل های تخصیصی مجلس و سنا قبلاً کاهش عمیق درخواست را تا انتظار نتایج آزمایش پیشنهاد کرده اند.



منبع

آوریل شاهد بود که یک آژانس نظارتی وزارت دفاع هشدار داد که مقدار زیادی پولی که ارتش برای عینک‌ها خرج می‌کند می‌تواند هدر دادن پول مالیات دهندگان باشد، زیرا بسیاری از سربازان طرفدار IVAS نیستند. بوش خاطرنشان کرد که پس از معرفی عینک های دید در شب در دهه 1970، واکنش مشابهی وجود داشت، اما این دستگاه ها اکنون به طور گسترده توسط ارتش مورد استفاده قرار می گیرند.

همکاری مایکروسافت با ارتش چندان هموار نبوده است. کارمندان شرکت ردموند نامه‌ای سرگشاده نوشتند و در آن ناراحتی خود را از این معامله ابراز کردند و ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت را مجبور به پاسخگویی کردند. در مورد اولین تحویل هدست ها، قرار بود این اتفاق در سال مالی 2021 رخ دهد اما با یک سال تاخیر انجام شد.

بخونید:  هزاران وب‌سایت برای تغییر مسیر کاربران در کلاهبرداری پمپاژ مشاهده Google Ads آلوده شدند

در سال 2018 بود که مایکروسافت قراردادی 480 میلیون دلاری برای ارائه هدست های واقعیت افزوده مبتنی بر هولولنز به ارتش ایالات متحده منعقد کرد. این قرارداد در مارس 2021 گسترش یافت و اطمینان حاصل کرد که مایکروسافت نسخه‌های تولید نهایی، قطعات و پشتیبانی را در قراردادی به ارزش 21.9 میلیارد دلار در طول یک دهه ارائه خواهد کرد. ارتش 5000 دستگاه اولیه را به ارزش 373 میلیون دلار سفارش داد که حدود 121000 دستگاه در طول معامله تحویل داده می شود.

ارتش می گوید سیستم تقویت بصری جدید (IVAS) حسگرهای شب، حرارتی و سرباز با وضوح بالا را در یک نمایشگر هدآپ ترکیب می کند. با پشتیبانی از سرویس‌های ابری Microsoft Azure، از واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی نیز بهره می‌برد تا یک محیط آموزش واقعیت ترکیبی شبیه به زندگی را ایجاد کند.

چه اتفاقی افتاده؟ قرارداد بحث برانگیز 21.9 میلیارد دلاری مایکروسافت با ارتش ایالات متحده منجر به تحویل اولین عینک واقعیت افزوده بر اساس طرح هولولنز توسط شعبه ارتش شد. داگلاس بوش، دستیار وزیر در امور اکتساب، حدود 5000 مجموعه عینک را به دلیل تأخیر در مورد نگرانی‌ها در مورد عملکرد آن‌ها پاک کرده است.