اروپا تولید گازهای گلخانه ای را با ممنوعیت فروش خودروهای منتشرکننده CO2 از سال 2035 کاهش می دهد

تصویر بزرگ: اتحادیه اروپا سرانجام قانونی را تصویب کرد که خودروهای سنتی با موتور احتراقی را از بازار خارج می کند. اتحادیه مجبور شد در آخرین لحظه مخالفت آلمان را غلبه کند و سایر کشورهایی که به دنبال راه حل های جایگزین مانند ایتالیا هستند، باید با پیامدهای توافق نهایی مقابله کنند.

چند هفته پس از آنکه مخالفت آلمان با پیش نویس اصلی بحث را به بن بست رساند، کشورهای اتحادیه اروپا اخیراً تأیید نهایی خود را صادر کردند. برلین برای خودروهایی که با سوخت الکترونیکی کار می کنند معافیت می خواست که در نهایت توسط کمیسیون اروپا اعطا شد.

پورشه و فراری از جمله شرکت‌هایی بودند که از معافیت سوخت الکترونیکی حمایت کردند، در حالی که غول‌های بازار خودرو اروپا (فولکس واگن، مرسدس بنز، فورد) با باتری‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی همه کاره می‌شوند. لهستان رای منفی به حذف مرحله 2035 داد، در حالی که بلغارستان، رومانی و ایتالیا رای ممتنع دادند. ایتالیا یکی از بزرگترین بازندگان پس از تصمیم نهایی بود، زیرا دولت رم راه حل جایگزینی را بر اساس سوخت های زیستی استخراج شده از زیست توده پیشنهاد می کرد – راه حلی که در نهایت توسط اتحادیه اروپا رد شد.



منبع

سوخت های الکترونیکی یا الکتروسوخت ها دسته ای از سوخت های مصنوعی هستند که با استفاده از دی اکسید کربن یا مونوکسید کربن جذب شده از جو، مخلوط با هیدروژن به دست آمده از سایر منابع پایدار مانند باد، انرژی خورشیدی و هسته ای تولید می شوند. فرآیند تولید سوخت الکترونیکی از همان مقدار دی اکسید کربن استفاده می‌کند که هنگام سوختن سوخت در جو آزاد می‌شود و در مقایسه با سوخت‌های سنتی پالایش شده از نفت خام، ردپای کربن پایینی برای سوخت‌های الکترونیکی فراهم می‌کند.

بخونید:  محموله های مانیتورهای بازی برای اولین بار کاهش یافت

از سال 2035، خودروهای جدید فروخته شده در اروپا باید از سوخت های جایگزین استفاده کنند. اتحادیه اروپا اخیرا تصمیم بی‌سابقه‌ای برای ممنوعیت فروش خودروهای سنتی مبتنی بر موتورهای احتراقی گرفته است، با رویکردی جدید که هدف آن تغییر اساسی بازار خودرو در قاره کهن است.

همراه با ممنوعیت مطلق فروش خودروهای سنتی در سال 2035، سوخت های الکترونیکی باید به اتحادیه اروپا کمک کند تا رویکردی بی طرف برای تحرک اتخاذ کند. فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب و هوای اروپا، گفت: “مسیر سفر مشخص است: در سال 2035، خودروها و وانت های جدید باید صفر” یا انتشار CO2 بسیار کم داشته باشند.

از پاییز 2023، کمیسیون بروکسل باید تصمیم بگیرد که چگونه فروش خودروهای سوخت الکترونیکی پس از سال 2035 ادامه خواهد یافت. خودروهای جدید باید به فناوری طراحی شده برای جلوگیری از روشن شدن موتور در صورت استفاده از بنزین “غیرقانونی” دیزل مجهز باشند. محل سوخت های الکترونیکی “قانونی”.