اروپا 240 میلیون دلار برای آزمایش سیستم های هوش مصنوعی قبل از ورود به بازار سرمایه گذاری خواهد کرد

بروکسل می‌گوید، چهار تأسیسات TEF از ژانویه 2024 به طور کامل باز خواهند شد، در حالی که برخی از خدمات محدود در جولای 2023 در دسترس خواهند بود. والنتینا ایوانووا، هماهنگ‌کننده پروژه AI-Matters TEF برای تولید، گفت که «ارائه‌دهندگان هوش مصنوعی راه حل های مبتنی بر علاقه مند به انجام تجارت در اروپا اکنون این شانس را دارند که محصولات خود را در محیط های واقعی آزمایش کنند و ارزیابی کنند که آیا آنها نیازهای مشتری را برآورده می کنند یا خیر.



منبع

در همین حال، آزمایشگاه “TEF-Health” در برنامه‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی، از یادگیری ماشینی در تصویربرداری پزشکی گرفته تا شبیه‌سازی‌های پیچیده مغز، ربات‌ها برای مداخله و توانبخشی، و غیره مشارکت خواهد داشت. هدف “AI-Matters TEF” افزایش انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بخش تولید اروپا با روباتیک و سیستم های مستقل است. در نهایت، “غذای کشاورزی TEF” کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولیدات کشاورزی مانند تراکتورهای روباتیک، الگوریتم‌های بهینه‌سازی محصول و موارد دیگر را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون، همراه با کشورهای عضو و 128 شریک از تحقیقات، صنعت و سازمان های عمومی، به تازگی سرمایه گذاری 220 میلیون یورویی (حدود 240.6 میلیون دلار) برای توسعه چهار TEF مختلف را اعلام کرده است که قابلیت های آزمایشی کامل خود را در سال 2024 ارائه خواهند کرد. TEF ها طراحی شده اند. کمیسیون اروپا می‌گوید برای حمایت از توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای “ارائه هوش مصنوعی قابل اعتماد به بازار” به روشی کارآمدتر، در حالی که توسعه، استقرار و فروش سرویس‌های مبتنی بر الگوریتم و چت بات برای شرکت‌های هوش مصنوعی آسان‌تر می‌شود.

بخونید:  نویسندگان هالیوود نمی خواهند به هوش مصنوعی مولد اعتباری بدهند

یک سیب زمینی داغ: اروپا علیرغم مشکلات طولانی مدتش با پراکندگی و رد راه حل های بالقوه برای مسائل مشترک توسط کشورهای غیرمتعهد، تلاش می کند با مقررات و تدابیر سخت گیرانه تر، در صدر رقابت هوش مصنوعی قرار گیرد. اکنون، بروکسل در حال کار برای ایجاد یک پلت فرم آزمایشی مشترک برای “گواهی” کردن سیستم های هوش مصنوعی قبل از ارائه به شهروندان اتحادیه اروپا است.

TEFها تاسیسات دائمی در اتحادیه اروپا هستند که در آن ها می توان «فناوری های دیجیتال پیچیده» را در محیط های واقعی، با روش های فیزیکی و شبیه سازی آزمایش کرد. آزمایشگاه های TEF قادر خواهند بود ربات ها و هوش مصنوعی، پروتکل های شبکه و پردازش داده ها، مدیریت و موارد دیگر را آزمایش کنند.

مقامات بروکسل می گویند که هر تاسیسات TEF قابلیت های آزمایش متفاوتی را برای یک بخش واحد از اقتصاد اتحادیه اروپا ارائه می دهد. “CitCom.ai TEF” برای کمک به توسعه فناوری هوشمند برای شهرها و جوامع هوشمند، انرژی، حمل و نقل و اتصال در نظر گرفته شده است. این آزمایشگاه امیدوار است با دادن فرصتی به شرکت‌ها برای آزمایش الگوریتم‌های خود در شرایط واقعی، «توسعه هوش مصنوعی قابل اعتماد در اروپا» را تسریع کند.

وقتی صحبت از حریم خصوصی و هوش مصنوعی به میان می آید، اروپا رویکرد متفاوتی را در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگی که برای برتری فناوری رقابت می کنند، توسعه داده است. اتحادیه اروپا می‌خواهد مطمئن باشد که برنامه‌های جدید هوش مصنوعی به حقوق شهروندی یا زمینه‌های اقتصادی اساسی آسیب نمی‌رسانند، بنابراین کمیسیون اروپا در حال راه‌اندازی یک برنامه آزمایشی جدید است که بر اساس مفهوم به اصطلاح تست و آزمایش (TEF) طراحی شده است.

بخونید:  نحوه ادامه استفاده از اینترنت اکسپلورر در Microsoft Edge با حالت IE