استیم با عبور از مرز 30 میلیون کاربر همزمان، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد

Steam بارها و بارها رکورد خود را هر دو ماه در اوج بحران کووید-19 شکست. اما برخلاف سایر صنایعی که در حال حاضر از خماری پس از همه‌گیری رنج می‌برند، Valve حتی با وجود رقابت سخت فروشگاه Epic Games و هدایای هفتگی آن (این هفته: Fallout 3) کاهشی در تعداد کاربران تجربه نکرده است. با این سرعت، جالب است که ببینیم چقدر طول می کشد تا Steam به 40 میلیون کاربر همزمان برسد.

طبق اعداد خود این سرویس، در حدود ساعت 14:00 UTC روز یکشنبه، 23 اکتبر، در مجموع 30,012,957 کاربر Steam در همان زمان آنلاین بودند، اگرچه SteamDB این رقم را 30,032,005 اعلام کرده است. این رکورد رکورد قبلی 29,986,681 که در پایان مارس 2022 ثبت شده بود را شکست.

رکورد جدید نشان می دهد که Steam در چند وقت اخیر چقدر سریع رشد کرده است. 12 سال پس از راه اندازی در سال 2003 طول کشید تا این سرویس در سال 2015 به 10 میلیون کاربر همزمان رسید، اما تنها پنج سال دیگر به 20 میلیون رسید. کمی بیش از دو سال بعد و این رکورد 10 میلیون دیگر افزایش یافته است.

همه‌گیری یکی از بزرگ‌ترین عوامل رشد نمایی اخیر Steam در تعداد کاربران بود. در آغاز قرنطینه ها در اوایل سال 2020 بود که رکورد 20 میلیون کاربر همزمان ثبت شد که نتیجه آن محدود شدن بیشتر مردم جهان در خانه های خود بود. همچنین شاهد انفجار کاربران در مناطق دیگر از جمله سرویس‌های پخش بودیم.

در اخبار مرتبط، Sims 4 اکنون برای دانلود و نگهداری از استیم و سایر پلتفرم‌ها رایگان است.

بخونید:  آمازون در حال از بین بردن فضای ذخیره‌سازی ابری Drive برای تمرکز روی عکس‌ها است



منبع

رکورد همزمان همه افرادی را که وارد Steam شده اند شامل افرادی که در فروشگاه مرور می کنند، چت می کنند و غیره را پوشش می دهد. SteamDB می نویسد که تعداد افرادی که واقعاً بازی می کردند در زمان ثبت رکورد 8.5 میلیون نفر بود. این نسبت به بالاترین تعداد بازیکنان فعال قبلی که در اوایل سال 2022 بین هفت تا هشت میلیون نفر بود، کاملاً افزایش یافته است.

چه اتفاقی افتاده؟ Steam پس از عبور از مرز 30 میلیون کاربر همزمان در آخر هفته، نقطه عطف دیگری را رقم زد. در حالی که این تعداد افرادی است که وارد این سرویس شده‌اند، که همه آنها بازی نمی‌کنند، اما با توجه به اینکه Steam تنها در مارس 2020 به 20 میلیون کاربر هم‌زمان رسیده است، هنوز یک رقم فوق‌العاده چشمگیر است.