استیو وزنیاک ایلان ماسک و تسلا را به دلیل دزدی از او به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وزنیاک و همسرش سپس 50000 دلار برای ارتقاء وسیله نقلیه دیگری با هشت دوربین و سنسورهای بیشتر خرج کردند که به گفته مدیر عامل این امکان را می‌دهد تا پایان سال 2017 بدون دخالت راننده از ساحل به ساحل برود. اما ووز می‌گوید که توانایی‌های خودران خودرو هنوز وجود دارد. دور از آنچه ماسک وعده داده بود. او گفت: «این همیشه اشتباه می کند. “این یک تجربه وحشتناک و ترسناک است.”

به نظر می رسد وزنیاک یکی از بسیاری از مشتریانی بود که در تبلیغات تسلا در سال 2016 پذیرفته شد و سیستم کمک راننده خودکار خود را به نمایش گذاشت، از جمله توانایی توقف در چراغ قرمز و دور شدن پس از سبز شدن. Ashok Elluswamy، مدیر نرم افزار Autopilot تسلا، ماه گذشته اعتراف کرد که این ویدئو صحنه سازی شده است.

وزنیاک در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه در CNBC Squawk Box به اندرو راس سورکین گفت که ماسک شباهت‌های زیادی با دوست فقیدش و هم بنیان‌گذار اپل، استیو جابز دارد، اگرچه او معتقد نیست که رئیس تسلا در زمانی که جابز را در نظر می‌گیرد، هم سطح است. به کارآفرینی می رسد. وزنیاک گفت: “من آنها را در دسته ای قرار می دهم که توانایی برقراری ارتباط دارند و می خواهند به عنوان فرد مهم دیده شوند و مانند رهبر فرقه باشند.”

وزنیاک به خودروی تسلا اشاره می‌کرد که در سال 2016 ارتقاء داد – زمانی که تسلا برای اولین بار رانندگی خودکار کامل (FSD) را به صورت بتا ارائه کرد – پس از اینکه ماسک گفت این خودرو می‌تواند تا پایان همان سال در سراسر کشور رانندگی کند.

بخونید:  Nvidia RTX 3060 تاج خود را از دست می دهد زیرا بررسی استیم Valve به حالت عادی باز می گردد.

وزنیاک گفت که زندگی او بر اساس صداقت کامل بوده است، توصیفی که او معتقد است نمی تواند در مورد ماسک اعمال شود. وزنیاک گفت: «وقتی به ایلان ماسک و تسلا نگاه می کنید، صداقت زیادی از بین می رود. «آنها از خانواده ام، خودم و همسرم پول زیادی دزدیده اند […] با چیزهایی که آنها گفتند که ما واقعاً معتقد بودیم که واقعی است.”

وزنیاک که زمانی گفته بود ممکن است برای عفونت‌های کووید-19 ایالات متحده بیمار صفر بوده باشد، گفت که برخی چیزها را در مورد ماسک تحسین می‌کند، از جمله روشی که او به سرعت گذار از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی به خودروهای برقی در صنعت خودرو کمک کرده است. اما او برنامه بازاریابی گمراه کننده و غیر صادقانه خود را تحسین نمی کند. آیا جابز که بهترین شهرت را نداشت در همین دسته قرار گرفت؟

در سال 2018، تسلا یک دادخواست دسته جمعی را که توسط مشتریانی که ادعا می کردند سیستم کمک راننده نیمه مستقل آن “اساسا غیرقابل استفاده و خطرناک است” حل و فصل کرد.





منبع

«استیو جابز واقعاً آنقدرها هم ناصادق نبود […] وزنیاک گفت: “او فقط راهی برای گرفتن تو داشت. اما واقعاً آنقدرها هم نادرست نبود. شما چیزی نخریدید که فکر می‌کردید «A» می‌گیرید، اما آن را دریافت نکردید.»

چه اتفاقی افتاده؟ نظر مردم درباره ایلان ماسک بین کسانی که او را دوست دارند و کسانی که از میلیاردر متنفر هستند تقسیم می شود. به نظر می رسد که استیو وزنیاک به اردوگاه دوم نزدیک تر است. یکی از بنیانگذاران اپل گفت که ماسک و تسلا به دلیل ادعاهای نادرست در مورد فناوری خودران شرکت خودروهای الکتریکی، پول خانواده او را سرقت کردند. وزنیاک گفت: وقتی به ایلان ماسک و تسلا نگاه می کنید، صداقت زیادی از بین می رود.

بخونید:  Raspberry Pi 5 حداقل تا سال 2024 وارد بازار نخواهد شد

وزنیاک با تاکید بر اینکه او این را چیز بدی می‌داند، افزود: “بسیاری از مردم آنها را هرچه بگویند دنبال می‌کنند و از حد قضاوت شدن فراتر می‌روند. بسیاری از فرقه‌ها چنین هستند.”