با یک توییت ساده گوگل که دو روز پیش پست شد، یکی از انقلابیترین تغییراتی را که این شرکت در سرویس جستجوی وب خود اعمال میکند، اعلام کرد: نتایج صفحهشده با پیمایش مداوم (معروف به “بی نهایت”) جایگزین میشوند، بنابراین کاربر میتواند به راحتی نتایج جستجوی بیشتری را مشاهده کند. “
چرا مهم است: این یکی از پایه های اصلی جستجوی وب کلاسیک بود، اما دیگر نه: گوگل بازنشستگی نتایج صفحه شده برای عملکرد SERP شرکت را اعلام کرده است و به جای آن به کاربران (تقریبا) بی نهایت اسکرول را ارائه می دهد.
با شروع با کاربران انگلیسی در ایالات متحده در وب تلفن همراه (اندروید، iOS)، در روزهای آینده Google فیلترهای موضوعی جدید و قابل پیمایش را در بالای نتایج جستجو معرفی خواهد کرد. در حال حاضر، از فیلترها می توان برای محدود کردن نتایج فقط به ویدیوها، اخبار، تصاویر یا سایت های خرید استفاده کرد. به گفته گوگل، موضوع مرتبط جدید گزینههای فیلتر متنی بیشتری را ارائه میکند، مانند فیلترهای «سالم» یا «آسان» هنگام جستجوی ایدههای شام، «گیاهخواری» یا «سریع» برای وعدههای غذایی سالم و غیره.
پیمایش مداوم ابتدا برای کاربران جستجوی Google در ایالات متحده و فقط برای نتایج جستجوی انگلیسی در دسترس خواهد بود. این ویژگی جدید برای اولین بار در اکتبر سال گذشته بر روی تلفن همراه معرفی شد، زمانی که گوگل نشان داد که چگونه پیمایش مداوم جستجو را یکپارچه و آسان تر می کند.
گوگل گفت: “در حالی که اغلب می توانید آنچه را که به دنبالش هستید در چند نتیجه اول بیابید، اما گاهی اوقات می خواهید به جستجو ادامه دهید.” این شرکت اعلام کرد اکثر افرادی که اطلاعات بیشتری می خواهند تا چهار صفحه از نتایج جستجو را مرور کنند، و جستجوی مداوم باید راه حلی برای این نوع عادت جستجو باشد.
جستجوی مستمر/بی نهایت در واقع برای بخش خوبی از وب مدرن، هم برای شبکه های اجتماعی عظیم و هم برای وبلاگ های شخصی ساده، به هنجار تبدیل شده است. به هر حال، صرف نظر از عملکرد SERP، گوگل در حال معرفی ویژگی دیگری برای بهبود و نوسازی مهمترین سرویس خود برای مصرف کنندگان و شرکت ها در وب است.
گوگل گفت: «وقتی به انتهای صفحه نتایج جستجو رسیدید، اکنون میتوانید تا شش صفحه از نتایج را به طور همزمان ببینید قبل از اینکه دکمه کلاسیک «بیشتر ببینید» برای ورق زدن صفحه به شما پیشنهاد شود. . بنابراین پیمایش مداوم در واقع کاملاً پیوسته یا بینهایت نخواهد بود، حتی اگر رویکرد جدید، قراردادهای جستجویی را که Google از آغاز سرمایهگذاری تجاری خود دنبال کرده است، تغییر دهد.