اشتراک‌های پشتیبانی‌شده از تبلیغات Netflix ممکن است اجازه دانلود آفلاین را ندهند

خط پایین: مشکلات اخیر نتفلیکس آن را مجبور کرده است تا با اعلام یک ردیف تبلیغاتی، بیشتر شبیه رقبای خود شود. داده‌های فاش شده جدید نشان می‌دهد که اشتراک‌های مبتنی بر آگهی توانایی دانلود محتوا برای مشاهده آفلاین را از دست خواهند داد. این محدودیت نیز با رقبای خود مطابقت دارد.

روز چهارشنبه، استیو موزر، وبلاگ نویس فناوری، گفت که کدی را در برنامه آیفون نتفلیکس پیدا کرده است که نشان می‌دهد سطح ارزان‌تر آن که از تبلیغات پشتیبانی می‌کند، مشاهده آفلاین نخواهد داشت. این کد شامل متنی است که به طور واضح بیان می کند “دانلودها در همه برنامه ها به جز Netflix با تبلیغات در دسترس هستند.” همچنین به یک تجربه راه‌اندازی اولیه اشاره می‌کند که از مشترکین جدید می‌خواهد جزئیات ورودی را برای کمک به تنظیم تبلیغات وارد کنند.

علاوه بر اشتراک ارزان‌تر، نت‌فلیکس در تلاش است تا با سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور درآمد خود را افزایش دهد، که بخشی از آن را عامل از دست دادن مشترکان امسال می‌داند. ماه گذشته، به عنوان یک آزمایش، شروع به درخواست از کاربران در کشورهای آمریکای لاتین کرد که پس از شناسایی لاگین های جدید خارج از آدرس های IP معمول خود، هزینه اضافی پرداخت کنند.

Hulu و HBO Max فقط به مشترکین سطوح بالاتر اجازه می دهند ویدیوها را به صورت محلی دانلود کنند. بنابراین تعجب آور نیست که نتفلیکس هم از این روند پیروی کند. دانلودها زمانی مفید هستند که بینندگان به اینترنت دسترسی ثابتی نداشته باشند، مثلاً در هنگام سفر. محدود کردن دانلودها در اشتراک جدید مبتنی بر آگهی منطقی است زیرا ارائه تبلیغات متناسب به کاربران آفلاین چالش برانگیز است.

بخونید:  دارندگان آیفون 14 پرو مشکلات بیشتری را در آخرین پرچمدار اپل کشف می کنند

ماه گذشته، مدیران نتفلیکس یک معایب دیگر این ردیف تبلیغاتی را فاش کردند – شامل تمام محتوای سرویس نمی شود. مشترکین احتمالاً می‌توانند هر برنامه یا فیلم Netflix Original مانند Stranger Things یا The Grey Man را تماشا کنند، اما چالش‌های صدور مجوز این کار را برای هر چیز دیگری سخت‌تر می‌کند. در مقابل، دیزنی مالک تمام محتوای آن است، بنابراین اشتراک تبلیغاتی آن این مشکل را ندارد.

نتفلیکس همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های موبایلی را راه‌اندازی کرد که در دسترس مشترکین قرار دارند. متأسفانه کمتر از یک درصد از کاربران نتفلیکس هر یک از پیشنهادات را دانلود کرده اند. مشخص نیست که آیا سطح پشتیبانی شده از تبلیغات شامل دسترسی به بازی ها می شود یا خیر. با این وجود، این ممکن است آغازی برای برنامه های بازی این شرکت باشد. لیست های شغلی اخیر نشان می دهد که نتفلیکس می خواهد به سمت بازی های ابری حرکت کند، که می تواند به گسترش بازی هایش به سخت افزار فراتر از دستگاه های تلفن همراه کمک کند.



منبع

نمایش تبلیغات پاسخ اولیه نتفلیکس به از دست دادن میلیون ها مشترک در چند ماه گذشته است. قیمت سهام این شرکت در ماه آوریل 75 درصد کاهش یافت، اما از ماه جولای کمی بهبود یافته است.

پس از ماه‌ها شایعات، نتفلیکس برنامه‌های خود را برای ارائه اشتراک‌های ارزان‌تر برای اجرای تبلیغات در ماه آوریل تأیید کرد. در ابتدا، این شرکت قصد انجام این کار را رد کرد. برای کمک به ارائه تبلیغات با مایکروسافت همکاری کرد.

بخونید:  می‌توانید Google Pixel 6a را تغییر دهید و نرخ تازه‌سازی را تا 90 هرتز افزایش دهید