اطلاعات مالی قلعه کوتوله پایان افسانه را برای توسعه دهنده مستقل رقم می زند

به طور پیش فرض، نسخه رایگان تمام گرافیک های خود را به صورت ASCII نمایش می دهد و گیم پلی آن می تواند برای بسیاری ترسناک باشد. نسخه پولی که در Steam و itch.io با قیمت 30 دلار در دسترس است، در دسترس‌تر است، اما به‌روزرسانی‌ها را با نسخه رایگان دریافت می‌کند.



منبع

در یک پست در انجمن خلیج 12، توسعه دهندگان می گویند تقریبا نیمی از پول مالیات پرداخت می شود. با این حال، پس از هزینه‌های تجاری و حقوق و دستمزد، آنچه باقی می‌ماند به راحتی برای رهایی از ترسی است که در ابتدا توسعه‌دهندگان قلعه کوتوله – برادران زک و تارن آدامز – را به سمت مدل انتشار پولی سوق داد.

پرداخت به این معنی است که برادران نباید آنقدر نگران سلامتی و بازنشستگی باشند. آنها همچنین اعلام کردند که یک کارمند جدید را برای کار روی کد کامل می آورند.

به طور خلاصه: غول های فناوری مختلف مانند متا، گوگل، آمازون و اپل این هفته بیانیه های سه ماهه و سالانه منفی را منتشر کردند. در میان تاریکی شرکت‌ها، دیدن گزارش‌های مالی که داستان امیدوارکننده‌ای را برای یک شرکت کوچک روایت می‌کنند، به‌ویژه شرکتی که پشت بازی محبوبی مانند قلعه کوتوله قرار دارد، بسیار خوب است.

برای کسانی که آشنایی ندارند، قلعه کوتوله یک بازی شبیه‌سازی عمیق و پیچیده است که در آن بازیکنان گروهی از کوتوله‌ها را مدیریت می‌کنند که سعی در زنده ماندن و ساختن یک قلعه دارند. این عنوان به دلیل محاسبه پویا جنبه‌های بسیار دانه‌ریز جهان و شخصیت‌هایی مانند وضعیت سلامت، حالات روحی، اعضای بدن و کل تاریخ شناخته شده است.

بخونید:  پردازنده های نسل چهاردهم اینتل ممکن است دارای قابلیت ردیابی پرتو باشند

یک ماه پس از اولین عرضه تجاری بازی Dwarf Fortress، سازنده بازی در این هفته فاش کرد که فروش آن 7.23 میلیون دلار بوده است. با توجه به مقایسه بازی‌های Bay 12، تعداد کسوف از چهار ماه قبل با دو نقطه اعشار باز می‌گردد.

در سال 2019، زک به درمان سرطان پوست نیاز داشت. خوشبختانه، بیمه همسرش ضربه 10000 دلاری را کاهش داد، اما اگر این اتفاق برای تارن می افتاد، وضعیت مشابه فاجعه بار بود. برای ایجاد یک شبکه ایمنی مالی، برادران تصمیم گرفتند یک نسخه تجاری از قلعه کوتوله را با گرافیک و آموزش های پیشرفته برای بازیکنان جدید آماده کنند (در حالی که نسخه رایگان آن را برای طرفداران هاردکور حفظ کردند).

در هر یک از ماه‌های بین سپتامبر و دسامبر 2022، بازی‌های Bay 12 حدود 15000 دلار به دست آوردند که بیشتر آن احتمالاً از کمک‌های Patreon بود. پس از ارائه 16 سال قلعه بسیار محبوب Dwarf Fortress به صورت انحصاری، این شرکت اولین نسخه تجاری آن را در 6 دسامبر منتشر کرد و چند هفته بعد افزایش نجومی ژانویه را منتشر کرد.