ال‌جی ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند را با زوم تله فوتو اپتیکال واقعی معرفی می‌کند

اعتبار تصویر: عمر هوشیمی، ماتیاس اوبرهولزر



منبع

با این سرعت، ممکن است زمان زیادی طول نکشید تا ببینیم دوربین های گوشی های هوشمند شروع به رقابت با دوربین های دیجیتال تک لنز رفلکس (DSLR) کنند. این امر به ویژه با توجه به اینکه نام‌های بزرگی مانند نیکون و کانن قبلاً روی دوربین‌های بدون آینه کوچک‌تر تمرکز کرده‌اند صادق است.

برای مقایسه، اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن از چندین ماژول دوربین ثابت در فواصل کانونی مختلف استفاده می‌کنند و با استفاده از زوم دیجیتال کمتر مطلوب، شکاف‌ها را پر می‌کنند.

راه‌حل ال‌جی با تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال کار می‌کند و باید تعداد ماژول‌های دوربین جداگانه در پشت پرچم‌داران و اندازه برآمدگی دوربین را کاهش دهد. فضای خالی بیشتر در داخل گوشی هوشمند می تواند باتری های بزرگ تری را در اختیار شما قرار دهد.

جای تعجب نیست، مدیر عامل ال‌جی اینوتک، جونگ چئول دونگ، معتقد است که تکامل بعدی عکاسی از گوشی‌های هوشمند شامل افزایش زوم اپتیکال دوربین‌های موبایل خواهد بود. سازندگان گوشی قبلاً پیشرفت‌های زیادی در زمینه مواردی مانند فناوری حسگر و هوش مصنوعی داشته‌اند، بنابراین منطقی است که بعداً روی این بخش تمرکز کنیم.

این متخصص الکترونیک کره ای به طور صریح صحبت نکرد، اما دوربین جدید زوم اپتیکال آنها به نظر می رسد که از طراحی به سبک پریسکوپ برخوردار باشد. همچنین قبلاً جایزه نوآوری CES 2023 را دریافت کرده است و ال‌جی با کوالکام برای بهینه‌سازی کارهایی مانند فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل رنگ سفید خودکار در صورت جفت شدن با پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2 همکاری کرده است.

بخونید:  این چیزی است که شایعه Titan Ada انویدیا ممکن است شبیه آن باشد

مشخص نیست که کدام دستگاه‌ها اولین دستگاه‌هایی هستند که از دوربین زوم اپتیکال جدید ال‌جی استفاده می‌کنند، اما این شرکت گفت که می‌توانیم انتظار داشته باشیم محصولات جدیدی را در نمایشگاه CES ببینیم.

آینده نگر: ال‌جی دیگر اسمارت‌فون‌های مارک‌دار تولید نمی‌کند، اما غول فناوری کره‌جنوبی به توسعه قطعات برای دیگر سازندگان گوشی ادامه می‌دهد. آخرین ساخته آن تا نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس هفته آینده به طور کامل رونمایی نخواهد شد، اما ما در حال حاضر ایده خوبی از انتظار داریم.

ماژول دوربین زوم اپتیکال تله فوتو، یا به سادگی دوربین زوم اپتیکال، از LG Innotek به لطف یک محرک زوم داخلی که لنز را به صورت فیزیکی حرکت می دهد، قابلیت های زوم اپتیکال واقعی را در محدوده تله فوتو 4 تا 9 برابر ارائه می دهد.