انتظار می رود قیمت DRAM و NAND در سه ماهه چهارم به دنبال کاهش تولید اندکی افزایش یابد

به اختصار: عرضه بیش از حد DRAM و NAND باعث کاهش قیمت حافظه و حافظه در طول سال شد. به دنبال کاهش تولید توسط تولیدکنندگان، قیمت ها شروع به تثبیت کرده اند و احتمالا در فصل تعطیلات افزایش خواهند یافت. برای مصرف کنندگانی که سال 2023 را صرف صرفه جویی در هزینه کرده اند، همین حالا خرید کنید.

تحلیلگران و تولیدکنندگان گزارش افزایش درآمد خود را به دلیل افزایش محموله های DRAM و NAND در سه ماهه سوم سال 2023 آغاز کرده اند که نشان دهنده ثبات و بهبود بازار در سه ماهه چهارم است. این روند احتمالاً نشان دهنده پایان کاهش فروش حافظه و ذخیره سازی است که مصرف کنندگان در طول سال شاهد آن بوده اند.

NAND و DRAM مانند رایانه‌های شخصی، قطعات رایانه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در پی رونق همه‌گیری همه‌گیر دچار کاهش فروش و عرضه بیش از حد شده‌اند. سقوط متعاقب آن باعث شده است که قیمت SSD بیش از 30 درصد از ژانویه کاهش یابد، اما صنعت شروع به چرخیدن کرده است. قیمت‌های DRAM در تابستان شروع به تثبیت کردند، در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی کردند که NAND flash در ماه گذشته بهبود تدریجی داشته باشد. این پیش بینی ها اکنون شروع به تحقق یافته اند.

یونایتد دیلی تایوان گزارش می دهد که شرکت هایی از جمله Adata، Phison و Teamgroup نتایج مثبت سه ماهه سوم را پس از کاهش تولید گزارش کردند. مدیر عامل فیسون، دستاوردهای چشمگیر اخیر این شرکت را به افزایش 60 درصدی سال به سال در عرضه ماژول های SSD نسبت می دهد.

بخونید:  California's Delete Act will make erasing consumers' data easier

فروش تجارت به کسب و کار درآمد تیم گروپ را با افزایش سالانه بیش از 100 درصد در سه ماهه سوم به سطوح بی سابقه رساند. این شرکت خوشبینانه بر روی افزایش تقاضا در تعطیلات خرید در چین و غرب در سه ماهه چهارم متمرکز است. Adata پیش بینی می کند که قیمت DRAM و NAND به زودی 10٪ تا 15٪ افزایش می یابد.

در همین حال، TrendForce پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های DRAM در سه ماهه چهارم 3 تا 8 درصد افزایش یابد، به طوری که قیمت‌های رم DDR5 به همان میزان افزایش می‌یابد و قیمت‌های DDD4 یخ می‌زنند یا با 5 درصد افزایش می‌یابند. ورود پردازنده های جدید می تواند دلیل اصلی باشد. ما انتظار داریم که توسعه مشابهی در DRAM سرور، موبایل و گرافیک داشته باشیم.

تصمیم سامسونگ برای کاهش تولید به نصف در ماه سپتامبر یک دلیل کلیدی برای معکوس شدن صنعت در نیمه دوم سال 2023 است و این شرکت احتمالاً در سه ماهه چهارم کاهش بیشتری خواهد داشت. با این حال، تقاضای مصرف‌کننده سرسختانه ضعیف عامل اصلی چشم‌انداز ضعیف TrendForce برای پایان سال است. بهبودی بارزتر می تواند در سال 2024 آغاز شود.

حافظه و ذخیره سازی تنها چیزهایی نیستند که شروع به رسیدن به کف کرده اند. کاهش عرضه رایانه های شخصی همچنان ادامه دارد اما در حال کاهش است. تحلیلگران امیدوارند که این بخش بتواند قبل از پایان سال 2023 به رشد خود بازگردد که منجر به بازگشت در سال آینده شود.

منبع