انتظار می رود قیمت SSD و RAM با کاهش تولید حافظه توسط تولید کنندگان افزایش یابد

Micron که بالغ بر 100 میلیارد دلار برای ساخت مگافاب در نیویورک هزینه می کند، در کنار سامسونگ و SK Hynix یکی از سه تولید کننده حافظه کامپیوتری است که اکثر تراشه های RAM موجود در دستگاه ها را تولید می کنند، بنابراین اقدامات آن تأثیر خواهد داشت. . بلافاصله پس از اعلام Micron، Kioxia اعلام کرد که تولید NAND Flash را تا 30 درصد از این ماه کاهش خواهد داد.

این گزارش خاطرنشان می کند که میانگین قیمت قراردادی ویفرهای ظرفیت اصلی به حدی کاهش یافته است که برخی از تولیدکنندگان نزدیک به فروش با ضرر هستند.

TrendForce معتقد است در حالی که تولید DRAM کاهش می یابد، کاهش قابل توجهی در تولید در مقایسه با NAND Flash نخواهد داشت.

ماه گذشته گزارش‌های بیشتری مبنی بر ارزان‌تر شدن حافظه‌های SSD با کاهش قیمت‌های NAND ارائه کرد – TrendForce نوشت که بعید است وضعیت به این زودی‌ها تغییر کند. اما به نظر می رسد اعلام هفته گذشته Micron مبنی بر کاهش تولید DRAM و NAND Flash در پاسخ به این وضعیت، پیش بینی تحلیلگر را تغییر داده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که می‌توانیم شاهد محدود کردن تولید توسط تولیدکنندگان بیشتری باشیم، زیرا تنها کاهش در مقیاس بزرگ تولید می‌تواند عدم تعادل عرضه و تقاضا را در سال آینده معکوس کند.

با توجه به پشتیبانی شرکت‌ها از SSD‌های PCIe 5.0 و DDR5 در پلتفرم‌هایشان، افزایش قیمت‌ها خبری نیست که AMD و اینتل به آن امیدوار بودند. معماری Zen 4 تیم قرمز فقط برخلاف تراشه‌های نسل دوازدهم و نسل سیزدهم آینده اینتل که از DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند، از DDR5 پشتیبانی می‌کند، بنابراین گران شدن حافظه دوم (دوباره) برای AMD و طرفدارانش یک منظره ناخوشایند خواهد بود. اگر قصد ارتقا دارید، انجام آن زودتر از دیرتر ممکن است بهترین اقدام باشد.

بخونید:  کارمند سابق گوگل که به دلیل انتقاد از هوش مصنوعی اخراج شده است، هشدار می دهد که شرکت ها بدون فشار خود تنظیم نخواهند شد



منبع

چرا مهم است: مدتی است که قیمت‌های RAM و SSD پایین را تجربه کرده‌ایم که نتیجه‌ی ضعیف شدن تقاضای مصرف‌کننده و موجودی اضافی است، اما پس از اینکه Micron و سایر تولیدکنندگان اعلام کردند تولید را کاهش می‌دهند، ممکن است زودتر از حد انتظار به پایان برسد.

آخرین گزارش از TrendForce اشاره می کند که کاهش قیمت حافظه در سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز شد. فصل اوج معمولاً پرسود به دلیل تضعیف تقاضا همراه با تورم سرسام آور، تهاجم روسیه به اوکراین و سیاست های همه گیر ناامید کننده بود که همه آنها باعث ایجاد یک بیماری همه گیر شدند. جمع آوری موجودی

اعلامیه Micron همچنین به این معنی است که برنامه های آن برای افزایش تولید NAND Flash 232 لایه در سه ماهه چهارم متوقف شده است زیرا همچنان روی محصولات 176 لایه در طول سال 2023 تمرکز می کند.