انتظار نمی رود تسلا تولید انبوه Cybertruck را تا اواخر سال 2023 آغاز کند

ماه گذشته، تسلا اعلام کرد که کارخانه آستین، تگزاس خود را برای تولید اولیه Cybertruck در اواسط سال 2023 آماده می کند. ماسک در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران گفت: «ما در دور نهایی Cybertruck هستیم.

در ابتدای سال، تسلا گزارش‌هایی مبنی بر تاخیر تولید Cybertruck تا سال 2023 را تأیید کرد که نتیجه چالش‌های صنعت مانند کمبود تراشه‌های جهانی است که به‌ویژه خودروسازان را تحت تأثیر قرار داده است.

رویترز خاطرنشان می کند که افزایش تدریجی تولید در نیمه دوم سال 2023 به این معنی است که تسلا تا اوایل سال 2024 یک چهارم کامل درآمد را برای Cybertruck ثبت نخواهد کرد، که یک حوزه رشد کلیدی برای شرکت در نظر گرفته می شود.

به طور خلاصه: اگر از طرفداران تسلا هستید که مشتاقانه منتظر Cybertruck هستید، بهتر است آماده باشید که مدتی دیگر صبر کنید. گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که این خودروساز تا پایان سال 2023، یعنی دو سال پس از هدف اولیه وانت، تولید انبوه این خودرو را آغاز نخواهد کرد.

ما هنوز دقیقا نمی دانیم که نسخه نهایی تولید Cybertruck چگونه خواهد بود یا قیمت آن چقدر خواهد بود. تسلا در سال 2019 اعلام کرد که قصد دارد حدود 40000 دلار داشته باشد، اما وسایل نقلیه از آن زمان تا کنون شاهد افزایش قیمت بوده اند و تسلا قیمت تمام محدوده خود را در چندین مورد افزایش داده است، بنابراین انتظار می رود Cybertruck بسیار بیشتر از 40 هزار دلار قیمت داشته باشد.



منبع

به گزارش رویترز، به نقل از دو نفر از افراد مطلع از این برنامه، تولید انبوه تا پایان سال 2023 آغاز نخواهد شد. تسلا امیدوار است که تولید اولیه در اواسط سال آینده برای آرام کردن خریداران بی حوصله ای که 100 دلار سپرده گذاری کرده اند، کافی باشد. در یک سایبرتراک تا دو سال پیش، اگرچه مشخص نیست دقیقا چه زمانی ممکن است وسایل نقلیه خود را دریافت کنند.

بخونید:  Gravity affects antimatter, too, CERN experiment confirms

در ماه آوریل، نسخه ای از Cybertruck در طول مراسم جشن راه اندازی تگزاس Gigafactory روی صحنه بود که تغییر جزئی را در طراحی اصلی نشان می داد: کامیون دیگر دارای دستگیره درها نبود. آنها با حسگرهایی جایگزین شده بودند که تشخیص می دهند صاحب آن نزدیکی چه زمانی است و درها را به طور خودکار باز می کند.