انویدیا مدعی است که رمزگذار AV1 سری RTX 40 بهتر از جایگزین های AMD و Intel است

اخیرا، AMD از ظرفیت VRAM کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 و RX 7000 خود ستایش کرده است، در حالی که از پیشنهادات Nvidia مانند RTX 4070 و RTX 4070 Ti انتقاد می‌کند که مدل‌های Radeon کمتری را ارائه می‌دهند، حتی اگر برچسب قیمت بالاتری دارند.

در متن: بر کسی پوشیده نیست که موتور رسانه NVENC انویدیا در پردازنده‌های گرافیکی GeForce برای سال‌ها گزینه مطلوب برای پخش‌کننده‌ها بوده است، اما AMD و اینتل اخیراً کار شایسته‌ای را انجام داده‌اند. همانطور که گفته شد، تیم گرین ادعا می کند که پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 آن هنوز هم در مورد رمزگذاری سخت افزاری AV1 بهتر از مشابه های AMD و Intel هستند.

این درست زمانی اتفاق افتاد که انویدیا در حال آماده شدن برای راه اندازی یکی از پیشنهادات Ada خود بود، بنابراین فقط زمان زیادی بود که تیم گرین به AMD پاسخ دهد. در وبلاگ جدیدی که جزئیات راه‌اندازی OBS Studio 29.1 را ارائه می‌کند، این شرکت توضیح می‌دهد که چگونه پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 نسبت به هر دو جایگزین AMD و Intel در مورد رمزگذاری AV1 توانایی بیشتری دارند.

تیم گرین ادعا می‌کند که می‌توانید با استفاده از واحد NVENC در سری RTX 40 در مقایسه با سخت‌افزار رقبا، کیفیت ویدیویی بسیار بهتری دریافت کنید، اما ما فقط یک اسکرین شات برای مقایسه دریافت می‌کنیم که کدهای اینتل و AMD کمی ضعیف به نظر می‌رسند. این شرکت می گوید که یک استریم 4K60 AV1 را با استفاده از GeForce RTX 4080، Radeon RX 7900 XT و Intel Arc 770 با تنظیمات پیش فرض OBS Studio با سرعت 12 مگابیت بر ثانیه آزمایش کرده است.

بخونید:  Very Expensive: First reactions on Nvidia's RTX 4090, RTX 4080, DLSS 3 and more

در هر صورت، ما دوست داریم که AMD روی چیزی شبیه به RTX Remix انویدیا برای جامعه مودینگ بازی کار کند. همچنین می‌تواند پشتیبانی ویندوز را از ROCm (جایگزین AMD برای Nvidia CUDA) در پردازنده‌های گرافیکی Radeon مصرف‌کننده به ارمغان بیاورد.

همچنین شایان ذکر است که پشته نرم افزار GeForce انویدیا دارای مناطقی است که در مقایسه با AMD ها به شدت فاقد آن است. کنترل پنل انویدیا در این مرحله مسلماً یک یادگار است، GeForce Experience بدون حساب انویدیا قابل استفاده نیست، و ویژگی Nvidia ShadowPlay در سال‌های اخیر بسیار کمتر از ReLive AMD محبوبیت داشته است.

نسخه جدید OBS با اضافه کردن پشتیبانی از پخش زنده AV1 از طریق Enhanced RTMP که به منظور بهبود کیفیت ویدیو و همچنین کاهش پهنای باند مورد نیاز است، در یوتیوب بسیار جذاب است. AV1 از نظر محاسباتی بسیار فشرده‌تر از کدک H.264 (AVC) است، اما اکنون چندین GPU یکپارچه و اختصاصی وجود دارد که با پشتیبانی جزئی یا کامل از رمزگشایی آن در سخت‌افزار ارائه می‌شوند، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. هر فرصتی برای تبلیغ آن در قالب قدیمی تر.

مورد دوم واقعاً در ماه‌های آینده اتفاق خواهد افتاد، اما اولی احتمالاً یک رویا باقی خواهد ماند. در همین حال، نرم‌افزار Arc Control اینتل عموماً مورد استقبال گیمرها قرار گرفته است و تجربه کاربری دلپذیری را ارائه می‌کند، مگر اینکه برخی از ویژگی‌های کوچک را در نظر بگیرید.



منبع البته، بازبینان مستقل همیشه در آزمایش این فناوری‌ها به نتایج یکسانی نمی‌رسند. YouTuber EposVox اخیراً ویژگی جدید OBS Studio را در حالی که در نسخه بتا بود بررسی کرد و متوجه شد که موتورهای رسانه در جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia، AMD و Intel از نظر کیفیت پخش AV1 کاملاً مشابه هستند. تنها مشکل این است که پردازنده‌های گرافیکی سری RX 7000 با استریم 4K60 مشکل دارند، اما بدون شک از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اصلاح خواهد شد.

بخونید:  ایلان ماسک مهندس توییتر را به دلیل دعوای عمومی با او اخراج کرد

انویدیا می گوید انکودر AV1 در پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 خود قادر به رمزگذاری سخت افزاری AV1 در زمان واقعی است و به شما امکان می دهد با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه استریم کنید. این بین 30 تا 50 درصد کارآمدتر از پخش زنده با استفاده از H.264 است، به این معنی که برای پخش جریانی 4K60 فقط به پهنای باند آپلود حدود 10 مگابیت در ثانیه نیاز دارید.