اوبر در حال همکاری با خودروسازان است تا وسایل نقلیه تحویل سفارشی و اشتراک گذاری سواری را توسعه دهد

اوبر همچنین در حال بررسی خودروهای دو چرخ یا سه چرخ مخصوص تحویل با فضای صندوق عقب است. خسروشاهی گفت که ردپای کوچک‌تر آنها می‌تواند راحت‌تر از ترافیک عبور کند و همچنین تأثیر زیست‌محیطی کمتری نسبت به یک خودروی سایز کامل دارد که مواد غذایی را تحویل می‌دهد.

اعتبار تصویر: ویکتور آودیف، ژان باپتیست ترازونی



منبع

خسروشاهی همچنین جزو اولین کسانی بود که نسبت به آب های صخره ای پیش رو برای شرکت های بزرگ فناوری هشدار داد. در ماه می گذشته، او کاهش هزینه ها را اعلام کرد و شروع به کاهش استخدام کرد. با گذشت ماه‌ها، شاهد بودیم که شرکت‌های بزرگ فناوری، هزاران کارمند خود را در تلاش برای اصلاح استخدام بیش از حد در طول همه‌گیری، اخراج کردند.

ابتکار خودرو همچنین می تواند به اوبر کمک کند تا هدف خود را برای تبدیل ناوگان وسایل نقلیه مورد استفاده رانندگان به برقی در بیشتر بازارها تا سال 2030 تسریع بخشد.

چه اتفاقی افتاده؟ اوبر در حال تجدید عشق خود با صنعت خودرو است. در جریان رویداد اخیری که توسط وال استریت ژورنال برگزار شد، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، گفت که شرکت او در حال همکاری با خودروسازان برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی بهینه شده برای استفاده شهری و در نتیجه، اشتراک گذاری و تحویل سواری است.

اخیراً، مایکروسافت اعلام کرده است که نیروی کار خود را تا پایان سه ماهه سوم سال مالی 23 با 10000 شغل کاهش خواهد داد. در اوایل این ماه، آمازون تایید کرد که با 18000 کارمند خداحافظی می کند و متا در اواخر سال گذشته حدود 11000 کارمند خود را اخراج کرد.

بخونید:  Gears 5 و دیگر بازی‌های مایکروسافت در GeForce Now عرضه می‌شوند

اوبر زمانی در خط مقدم فضای رانندگی خودمختار قرار داشت و با این باور که وسایل نقلیه خودران می توانند تجارت آن را متحول کنند، تقویت می شد. با این حال، در سال 2018 یکی از وسایل نقلیه خودران این شرکت با راننده ایمن در پشت فرمان با یک عابر پیاده برخورد مرگبار داشت. این شرکت اواخر همان سال آزمایش را متوقف کرد اما در نهایت بخش خودران خود را به قیمت 4 میلیارد دلار به Aurora Innovation فروخت.

وسایل نقلیه الهام گرفته شده از اوبر برای اشتراک‌گذاری سواری، دارای حداکثر سرعت پایین‌تر و مکان‌هایی برای نشستن هستند که مسافران می‌توانند با یکدیگر روبرو شوند. خسروشاهی گفت: حداکثر سرعت بسیاری از خودروهای امروزی برای رانندگی درون شهری ضروری نیست. شماره گیری مجدد این قابلیت می تواند هزینه کلی خودرو را کاهش دهد.

خسروشاهی از اظهار نظر در مورد اینکه اوبر با کدام خودروسازان کار می کند خودداری کرد.