اولین آیفون تمام صفحه ممکن است تا سال 2027 وارد بازار نشود

راس یانگ، مدیرعامل Display Supply Chain Consultants (DSCC)، اخیرا نقشه راه به روز شده آیفون شرکتش را به اشتراک گذاشته است. یانگ معتقد است که اپل با شروع مدل‌های Pro که قرار است در سال 2025 عرضه شوند، حسگر Face ID را در زیر نمایشگر جلویی تغییر خواهد داد.

نقشه راه به روز شده یانگ با نسخه ای که او در ماه مه گذشته به اشتراک گذاشته بود، که ادعا می کرد خط Pro در سال 2024 تحت پانل Face ID قرار می گیرد، متفاوت است. او گفت که تاخیر یک ساله ظاهراً مربوط به “مشکلات حسگر” است.

اعتبار تصویر: نمایش توسط James Yarema، تصویر زمینه توسط Bolivia Inteligente





منبع

برداشت سردبیر: به گفته حداقل یک تحلیلگر، اولین آیفون با نمایشگر جلویی بدون کاهش هنوز چندین سال دیگر باقی مانده است. اگر منتظر یک آیفون تمام صفحه هستید، خوب… زمان زیادی برای صرفه جویی در خرید آن دارید.

در همین حال، انتظار نمی رود که یک آیفون SE جدید تا زمانی در سال 2024 عرضه شود. آخرین شایعات حاکی از آن است که آیفون مقرون به صرفه بالاخره یک صفحه نمایش OLED دریافت می کند و حتی ممکن است از تراشه باند پایه 5G داخلی اپل بهره مند شود. صفحه نمایش نیز بزرگتر خواهد بود – طبق گزارشات تا 6.1 اینچ در مقایسه با 4.7 اینچی فعلی در نسل سوم SE.

مطابق با جواناپل تا زمان عرضه آیفون 19 پرو در سال 2027 آماده قرار دادن دوربین جلو در زیر نمایشگر نخواهد بود. این پنج سال و پنج نسل از آن زمان می گذرد.

بخونید:  iFixit retracts its iPhone 14's repairability score of 7 and gives it a "4-not recommended"

در مورد خط استاندارد آیفون، یانگ معتقد است که اپل با شروع آیفون 17 در سال 2025، از استفاده از سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) به اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) تغییر خواهد کرد. مورد دوم نوعی فناوری صفحه پشتی OLED است که توسط اپل راندمان انرژی را افزایش می دهد، بنابراین منجر به بهبود عمر باتری در دستگاه های تلفن همراه مانند پوشیدنی ها و تلفن های هوشمند می شود.

اپل به طور تاریخی از سری جدید آیفون های خود در اوایل سپتامبر رونمایی می کند و دلیلی وجود ندارد که باور کنیم سال 2023 متفاوت خواهد بود.

طبق گزارش ها، خط استاندارد آیفون امسال بریدگی قرصی شکل را با آیفون 15 اتخاذ خواهد کرد و تا سال 2027 که سنسور Face ID زیر نمایشگر حرکت می کند، از آن استفاده خواهد کرد.