اولین پرواز فضایی تجاری Virgin Galactic اواخر این ماه انجام می شود

چیزی که باید منتظرش بود: گردشگران فضایی بالقوه به زودی گزینه دیگری برای انتخاب خواهند داشت زیرا Virgin Galactic در حال آماده شدن برای عملیات تجاری در اواخر این ماه است. ماموریت افتتاحیه، با نام کهکشانی 01، دارای یک پنجره پرواز باز از 27 تا 30 ژوئن است. دومین پرواز، با نام مناسب کهکشانی 02، در تقویم اوایل آگوست با پروازهای تجاری ماهانه بعدی پس از آن در نظر گرفته شده است.

این شرکت گفت پخش زنده هر دو پرواز برای مشاهده در وب سایت Virgin Galactic در دسترس خواهد بود. به ما گفته می شود که مانیفست و جزئیات اضافی در مورد خدمه نزدیک به پرتاب هر ماموریت به اشتراک گذاشته می شود.

پروازها از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو آغاز خواهند شد. فضانوردان آینده با مهمانان خود در اقامتگاه های سفارشی آینده خواهند ماند و چندین روز فعالیت های آمادگی را تجربه خواهند کرد. مهمانان در طول برنامه های آموزشی فضانوردی از امکانات رفاهی و برنامه های سفر سفارشی در سطح جهانی لذت خواهند برد.

ویرجین گالاکتیک گفت کهکشان 01 یک ماموریت تحقیقاتی علمی با سه خدمه از شورای تحقیقات ملی ایتالیا و نیروی هوایی ایتالیا خواهد بود. آزمایش‌های میکروگرانشی «آزمایشگاه علمی زیرمداری منحصربه‌فرد» را نشان می‌دهد که ویرجین گالاکتیک می‌تواند از پس آن برای مشتریانش برآید. در همین حال، کهکشان 02 فضانوردان خصوصی را حمل می کند که به دنبال هیجان های خارج از این جهان هستند.

Virgin Galactic تجربه زیادی در مورد پروازهای گردشگری فضایی دارد. در تابستان سال 2021، ریچارد برانسون، بنیانگذار آن، با یونیتی 22 به فضا سفر کرد تا تجربه پرواز فضایی مشتریان شرکتش را ارزیابی کند. این پرواز بدون هیچ مشکلی انجام شد و به صورت زنده به صورت آنلاین پخش شد.

بخونید:  اولین ارتقای «Moment» ویندوز 11 ممکن است در ماه اکتبر ارائه شود

ویرجین گالاکتیک فروش بلیط پروازهای فضایی را کمی بیش از یک سال پیش آغاز کرد. قیمت از 450,000 دلار شروع می شود و 150,000 دلار واریز می شود. باقی مانده موجودی 300000 دلاری قبل از پرواز است. این تجربه در آن قیمت بسیار محدود کننده است، اما امید این است که با گذشت زمان با پیشرفت فناوری، قیمت ها کاهش یابد و تقاضا افزایش یابد.

سفر برانسون قابل توجه بود زیرا اولین باری بود که یک شرکت موسس خود را به فضا فرستاد. علاوه بر این، برانسون تقریباً یک هفته قبل از اینکه شرکت پرواز فضایی جف بزوس، Blue Origin، اولین پرواز فضایی انسانی خود را با او انجام دهد، این شاهکار را انجام داد.



منبع