اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 اکنون در دسترس است

اپراتورهای تلفن و سایر فروشندگان اغلب برنامه‌ها را به دستگاه‌های خریدارانی که به آن‌ها نیاز ندارند و معمولاً نمی‌توانند حذف کنند مجبور می‌کنند و فضای ذخیره‌سازی را هدر می‌دهند. گوشی‌های سری گلکسی اس 23 سامسونگ با سیستم‌عامل‌های 60 گیگابایتی عرضه می‌شوند – به اندازه سه نصب جدید ویندوز 11 یا چهار نسخه استوک اندروید 13. امیدواریم که اندروید 14 به کاربران اجازه دهد کمی فضا را پس بگیرند، به خصوص کسانی که مدل های ارزان تر و کم ظرفیت را انتخاب می کنند.



منبع

گوگل تلاش زیادی برای بهبود پشتیبانی تبلت و تاشو با Android 14 انجام می دهد. این شرکت راهنماهای متعددی را منتشر کرده است تا به توسعه دهندگان کمک کند برنامه های خود را در اندازه های مختلف صفحه نمایش، از جمله صفحه نمایش های بزرگتر و نمایشگرهایی که جهت را تغییر می دهند، بهینه کنند.

بخشی از این تلاش شامل انجام چند کار است. گوگل به توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند که پنجره‌های برنامه‌شان را قابل تغییر اندازه کنند و از ویژگی‌هایی مانند صفحه‌شکن و چند پنجره‌ای پشتیبانی کنند. حداقل از سال گذشته، گوگل نحوه عملکرد برنامه های داخلی خود را روی صفحه نمایش های بزرگتر بهبود بخشیده است.

جالب اینجاست که توسعه دهندگان XDA ویژگی پنهانی را کشف کردند که ممکن است به کاربران کمک کند تا نرم افزارهای حاوی سیستم عامل را حذف نصب کنند. ” در آنجا، کاربران می توانند نرم افزار را از سازنده دستگاه خود مشاهده و حذف کنند.

یکی از تغییرات مهمی که کاربران و توسعه دهندگان باید رعایت کنند این است که اندروید 14 برنامه هایی را نصب نمی کند که حداقل از اندروید 6.0 پشتیبانی نمی کنند. برنامه‌هایی که از قبل از معرفی سال 2015 سیستم عامل به‌روزرسانی نشده‌اند، اصلا نصب نخواهند شد.

بخونید:  سیگیت ردپای کربن را با درایوهای ذخیره سازی بازسازی شده کاهش می دهد

توسعه دهندگان اندروید می توانند از هم اکنون تست اندروید 14 را آغاز کنند، زیرا گوگل اولین پیش نمایش خود را در این هفته منتشر کرد. آزمایش‌کنندگان تلفن می‌توانند با فلش کردن یک تصویر سیستم روی Google Pixel 7 Pro، Pixel 7، Pixel 6a، Pixel 6 Pro، Pixel 6، Pixel 5a 5G، Pixel 5 یا Pixel 4a (5G) شروع به کار کنند. برای آزمایش دستگاه های دیگر مانند تبلت ها و تاشوها، این شرکت شبیه ساز اندروید را پیشنهاد می کند.

گوگل می گوید محدودیت جدید باید بدافزار را که اغلب نسخه های قدیمی SDK را برای دور زدن آخرین پروتکل های امنیتی شرکت هدف قرار می دهد، متوقف کند. گوگل اندروید 6.0 را برای قطعی انتخاب کرد زیرا در آن زمان بود که سیستم عامل مجوزهای زمان اجرا را معرفی کرد.

آینده نگر: اندروید 13 تقریباً نیمی از سال است که عرضه شده است، و سهم بازار اندروید 12 هنوز کاهش نیافته است، اما گوگل در حال حاضر پایه های اندروید 14 را گذاشته است. بیانیه گوگل که اولین پیش نمایش سیستم عامل موبایل بعدی خود را اعلام کرد، نشان دهنده افزایش تمرکز است. بر روی فاکتورهای چندگانه و تغییرات قابل توجه در مورد نرم افزارهای قدیمی.

این معیار احتمالاً بر اکثر کاربران معمولی تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا Google قبلاً برنامه های قدیمی را کمتر دیده شده است. از سال گذشته، کاربران جدید اندروید نمی‌توانند برنامه‌هایی را که دو سال است وصله دریافت نکرده‌اند، از فروشگاه Google Play پیدا کرده و دانلود کنند. پشتیبانی از نرم‌افزارهای نسبتاً قدیمی احتمالاً فقط برای کسانی مهم است که برنامه‌ها را سایدلود می‌کنند.

بخونید:  Tag team: Mario and Zelda propel Nintendo to stellar quarter