اپل به سنسور تصویر پیشرفته سونی برای آیفون 15 چشم دوخته است

آیفون 15 اپل در حال شکل گیری است تا یک ارتقای اساسی باشد، حداقل اگر شایعات را باور کنیم. انتظار می‌رود همه مدل‌ها دارای جزیره دینامیک باشند و از Lighting به USB-C سوئیچ کنند، اما طبق گزارش‌ها، فقط مدل‌های ممتاز آیفون 15 پرو سریع‌ترین اتصال سیمی را خواهند داشت. نسخه‌های حرفه‌ای ممکن است با دکمه‌های صدا و پاور حالت جامد لمسی عرضه شوند که آیفون را یک قدم به یک گوشی بدون دکمه و بدون پورت نزدیک‌تر می‌کند.

به گفته Nikkei، حسگر تصویر جدید Sony Semiconductor Solutions سطح سیگنال اشباع هر پیکسل را تقریباً دو برابر می کند. این به سنسور اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند و شانس نوردهی کم یا بیش از حد را در صحنه هایی با نور متضاد قوی کاهش دهد. به عنوان مثال، زمانی که یک فرد در مقابل یک پس زمینه روشن ایستاده است، بهتر می تواند چهره او را در معرض دید قرار دهد.

شایعات اخیر همچنین حاکی از آن است که مودم 5G خود اپل با وجود سرمایه گذاری های زمانی و مالی قابل توجه در چند سال گذشته، برای آیفون های سال آینده آماده نخواهد بود. در ماه ژوئیه، بلومبرگ اعلام کرد که اپل با مشکل گرمای بیش از حد در نمونه های اولیه خود دست و پنجه نرم می کند. به این ترتیب، انتظار می‌رود کوالکام دوباره اکثر تراشه‌های 5G را برای خانواده آیفون‌های 2023 عرضه کند.

در اوایل سال جاری، تروشی شیمیزو، رئیس و مدیر عامل شرکت Sony Semiconductor Solutions (SSS) گفت که انتظار دارد کیفیت تصویر دوربین گوشی‌های هوشمند با ترکیبی از فناوری پیشرفته حسگر تصویر و دیافراگم‌های بزرگ‌تر، از آنچه در دوربین‌های DSLR ممکن است در چند سال آینده پیشی بگیرد.

بخونید:  ChatGPT به لطف ده ها هزار پردازنده گرافیکی انویدیا امکان پذیر شد که مایکروسافت اکنون در حال ارتقا آنهاست.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی بریتانیایی Omdia، سونی مسئول 44 درصد از سنسورهای تصویر CMOS جهانی در سال 2021 بود و رقیب سامسونگ با 18.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

به طور خلاصه: طبق گزارش‌ها، سونی جدیدترین حسگر تصویر خود را برای استفاده در آیفون بعدی به اپل عرضه خواهد کرد و عکاسی با موبایل را یک قدم به رقابت با دوربین‌های DSLR سنتی نزدیک‌تر می‌کند.

اعتبار تصویر: Ehimetalor Akhere Unuabona، استودیو Cottonbro



منبع

این نشریه می‌گوید سونی با بهره‌گیری از معماری نیمه‌رسانای جدیدی که ترانزیستورها و فوتودیودها را در لایه‌های زیرلایه جداگانه قرار می‌دهد، به موفقیت دست یافته است، بنابراین فوتودیودهای بیشتری را در لایه اختصاصی خود می‌سازد.