اپل به لطف فروش قوی مک در برابر افت صنعت فناوری مقاومت می کند

استادی گفت: علیرغم اینکه ارز برای ما منفی بود، بهتر از حد انتظارمان عمل کردیم. جالب است که ببینیم آیا گزارش‌هایی مبنی بر کاهش تولید آیفون 14 توسط اپل بر روی آینده تأثیر می‌گذارد یا خیر.

واحد محصولات دیگر اپل، که شامل اپل واچ و ایرپاد است، تقریباً 10 درصد رشد داشت و از برآوردها پیشی گرفت، در حالی که خدمات نزدیک به 5 درصد افزایش داشتند، اما برآوردها را حدود 1 میلیارد دلار برآورد نکردند.



منبع به طور خلاصه: نتایج درآمدهای سه ماهه چهارم مالی اپل نشان داده است که کوپرتینو در طول رکود اقتصادی فعلی جهانی بهتر از اکثر غول های فناوری عمل می کند. این شرکت انتظارات تحلیلگران را برای درآمد و سود کلی شکست داده است، اگرچه پیش بینی ها در برخی زمینه های کلیدی از جمله درآمد آیفون را از دست داده است. اپل مدیون خط تولید مک خود است که شاهد افزایش بیش از 25 درصدی درآمد بود.

درآمد اپل در سه ماهه اخیر با افزایش 8.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 90.15 میلیارد دلار رسیده است که از برآوردهای 88.9 میلیارد دلاری پیشی گرفته است. سود خالص 1.29 دلار در هر سهم بود که بالاتر از میانگین تخمین تحلیلگران 1.27 دلار برای هر سهم بود.

برای آیفون کمی ترکیبی بود. در حالی که درآمد گوشی های اپل 9.67 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، رقم 42.63 میلیارد دلاری همچنان از 43.21 میلیارد دلار انتظار می رود. مدیر مالی اپل، لوکا ماستری، گفت که آیفون در ماه سپتامبر به میزان بی سابقه ای فروخته شد که بیش از انتظارات خود شرکت بود.

بخونید:  Rockstar sold pirated copies of its games on Steam, triggering anti-piracy measures

آیپدها فصل سختی داشتند. درآمد تبلت اپل با 13.06 درصد کاهش در سال به 7.17 میلیارد دلار رسید که تقریباً 800 میلیون دلار انتظارات را از دست داد. آی‌پد نسل دهم و آی‌پد پرو M2 در اوایل این هفته معرفی شدند، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که آنها چه تاثیری بر فروش دارند.

انویدیا، اینتل و آمازون تنها برخی از غول‌های فناوری هستند که تأثیر افزایش تورم و مخارج محافظه‌کارانه مصرف‌کننده را احساس کرده‌اند. متا ضربه شدیدی خورده است – درآمد خالص آن در سه ماهه سوم با کاهش 52 درصدی به 4.4 میلیارد دلار رسید و میلیاردها دلار از ارزش والدین فیس بوک/اینستاگرام یک شبه پاک شد.

وقتی شرکت تحقیقات بازار Canalys اخیرا فاش کرد که بازار جهانی گوشی های هوشمند طی دوره سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر برای سومین سه ماهه متوالی کاهش یافت، فروش آیفون حتی چشمگیرتر به نظر می رسد.

اپل در درجه اول به لطف فروش مک خود توانست طوفان را پشت سر بگذارد. درآمد 25.39 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 11.51 میلیارد دلار رسید، بسیار بالاتر از برآورد 9.36 میلیارد دلاری، که احتمالاً توسط MacBook Air مجهز به M2 و MacBook Pro 13 اینچی که در تابستان عرضه شد و عمدتاً بررسی های عالی را دریافت کرد، کمک کرد.