اپل در حال توسعه سیستمی برای به روز رسانی آیفون ها در حالی است که هنوز در جعبه هستند

آینده نگر: منتظر ماندن تا زمانی که گوشی هوشمند جدید شما آخرین سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دانلود و نصب می‌کند، امری ضروری است، اما شاید نه برای مدت طولانی. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه یک سیستم اختصاصی برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی است که به آیفون اجازه می‌دهد بدون نیاز به جعبه‌گشایی آن به‌روزرسانی شود.

یک کارمند اپل استور می‌تواند جعبه‌ای از آیفون‌های باز نشده را روی دستگاهی شبیه نوت‌پد قرار دهد. سپس سیستم می‌تواند آیفون‌ها را روشن کند، از آن‌ها بخواهد یک به‌روزرسانی را دانلود و نصب کنند و پس از اتمام، گوشی‌ها را خاموش کند.

گورمن گفت که این سیستم باید قبل از پایان سال در فروشگاه‌های اپل عرضه شود، اما ما سوالات بیشتری در مورد این جادو داریم تا پاسخ.

دقیقاً چگونه دستگاه بدون فشار فیزیکی دکمه پاور آیفون را روشن می کند؟ این دستگاه پد شکل نشان می‌دهد که MagSafe، شارژ بی‌سیم و سیستم اتصال لوازم جانبی اختصاصی اپل با اتصال مغناطیسی، ممکن است به نوعی درگیر باشد.

شاید دستگاهی که اپل برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی توسعه می‌دهد نسخه قدرتمندتر MagSafe باشد که می‌تواند به نوعی آیفون را فریب دهد تا بدون فشار دادن دکمه پاور روشن شود. آیا این بدان معناست که آیفون ها هرگز خاموش نمی شوند مگر اینکه باتری آن کاملاً تمام شده باشد؟

بدتر از آن، چه اتفاقی می‌افتد اگر این فناوری به دست افراد نادرستی بیفتد و کسی بتواند از راه دور دستگاه‌ها را روشن کند و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را از فاصله قابل توجهی آغاز کند؟ آیا راهی برای غیرفعال کردن این ویژگی پس از مالکیت گوشی وجود خواهد داشت؟ این می تواند یک کابوس حریم خصوصی برای اپل باشد، اما اجازه دهید زیاد دور نرویم.

بخونید:  Windows 11 apps, including Paint, expected to receive AI features

در صورت موفقیت در آیفون، دلیل بر این است که اپل می تواند از سیستم مشابهی برای iPad استفاده کند. و بسته به اینکه چگونه کار می کند (خواه از MagSafe استفاده می کند یا نه)، همچنین می تواند یک ایده قابل اجرا باشد که سازندگان دستگاه های رقیب بتوانند آن را کپی کرده و در پلتفرم های خود ادغام کنند.

اعتبار تصویر: مارتین سانچز، Studio Proper

منبع