اپل در حال کار بر روی تراشه های داخلی است تا وابستگی خود به کوالکام و برادکام را کاهش دهد

بلومبرگ همچنین اشاره می کند که اپل در حال کار بر روی جایگزینی داخلی برای تراشه Broadcom است که عملکرد بلوتوث و Wi-Fi را در دستگاه های تلفن همراه خود مدیریت می کند. به گفته منابع، انتظار می رود میوه های این تلاش جدید برای مدل سال 2025 آماده شوند. به گفته مردم، حتی پروژه ای در دست اجراست که مودم سلولی، وای فای و عملکرد بلوتوث را در یک تراشه واحد ترکیب می کند.

به نظر نمی رسد Broadcom نگران تحولات اپل باشد. هاک تان، مدیر عامل شرکت، ماه گذشته طی یک کنفرانس تلفنی گفت که آنها معتقدند بهترین فناوری را دارند و ارزشی را به مشتریان خود ارائه می دهند. تان افزود: “دلیلی وجود ندارد که چیز دیگری را پیدا کنید که در آن بهترین نیستید.”

اگر به خاطر داشته باشید، بسیاری انتظار داشتند که اپل تراشه مودم 5G داخلی خود را برای آیفون 2023 آماده کند، اما مشکلات ناشی از گرم شدن بیش از حد، عمر باتری و اعتبارسنجی قطعات، این برنامه ها را به عقب انداخت. اکنون بلومبرگ انتظار دارد که این جایگزین تا پایان سال 2024 یا اوایل سال 2025 آماده شود، که می تواند در اولین فرصت در آیفون 2025 گنجانده شود. آزمایش و اعتبارسنجی نهایی حتی می تواند آن را بیشتر به عقب براند.

همانطور که اپل قبلاً آموخته است، انشعاب برای ایجاد سیلیکون خود، پیاده روی در پارک نخواهد بود. تراشه‌های ارتباطی داخلی آن حداقل باید برابر یا بهتر از اجزایی باشند که جایگزین خواهند شد، زیرا در بازار بی‌نظیر موبایل جایی برای برداشتن گام‌هایی در جهت اشتباه وجود ندارد.

بخونید:  کپی های فیزیکی Star Wars Jedi: Survivor نیاز به دانلود دیجیتال دارد

برنامه‌های تراشه‌های ارتباطی داخلی اپل در حال تمرکز هستند و عمیق‌تر از آنچه در ابتدا فکر می‌کردیم هستند.

اپل در حال حاضر تجربه ساخت تراشه های بی سیم از جمله W3 در Apple Watch و H2 در AirPods را دارد.

آینده نگر: منابع می گویند اپل این انتقال را متحیر خواهد کرد و در ابتدا از تراشه بومی خود فقط در یک محصول جدید مانند مدل رده بالای آیفون خود استفاده خواهد کرد. دور شدن تدریجی از کوالکام به‌عنوان تامین‌کننده مودم آن می‌تواند تا سه سال طول بکشد و نشان‌دهنده این است که چگونه این شرکت با سیلیکون اپل خود از اینتل فاصله گرفت.

اعتبار تصویر: Caleb Oquendo



منبع