اپل هدف تولید Vision Pro را کاهش داد و مدل ارزان‌تر را عقب راند

با وجود مشکلات دندان درآوردن، به نظر می رسد چندین شرکت تحلیلگر از اپل برای موفقیت در Vision Pro حمایت می کنند. یکی از آنها Canalys است که پیش‌بینی می‌کند این دستگاه در عرض پنج سال پس از راه‌اندازی، در مجموع بیش از 20 میلیون کاربر به دست خواهد آورد. به گفته جیسون لو، تحلیلگر Canalys، اپل در سال آینده حدود 350000 دستگاه از دستگاه را تولید خواهد کرد و پنج سال بعد آن را به 12.6 میلیون دستگاه افزایش خواهد داد.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تاخیر در عرضه این دستگاه در اوایل سال 2024 به دلیل مشکلات فنی مختلفی است که اپل و تامین کنندگان آن باید با آن دست و پنجه نرم کنند. گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که اپل جدول زمانی راه‌اندازی Vision Pro را به سال آینده عقب انداخت تا به توسعه‌دهندگان زمان کافی برای ایجاد برنامه‌ها برای دستگاه بدهد.

علاوه بر این، این گزارش تاکید می‌کند که اپل برنامه‌های مربوط به نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر دستگاه را که قبلاً در اواخر سال 2025 عرضه می‌شد، عقب انداخته است. کوپرتینویی انتظار دارد مدل ارزان‌تر با پذیرش بازار انبوه، گزینه اصلی‌تر باشد و به دنبال راه‌هایی برای هزینه های تولید آن را کاهش دهد. برای انجام این کار، گمان می‌رود که این شرکت به استفاده از نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی به جای میکرو OLED موجود در ویژن پرو نگاه کرده است، اما اکنون با وجود اینکه تامین‌کنندگانش تاکنون موفق به ارائه آن نشده‌اند، بر استفاده از نمایشگرهای دوم اصرار دارد.



منبع

تصویر بزرگ: طبق گزارش‌ها، اپل کاهش چشمگیری در پیش‌بینی‌های تولید هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو انجام داده است. این دستگاه که ماه گذشته در رویداد WWDC این شرکت رونمایی شد، علاقه زیادی را در میان علاقه مندان به فناوری ایجاد کرده است، اما بسیاری از آنها به دلیل قیمت چشمگیر 3500 دلاری آن احساس محرومیت کرده اند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، اپل با مشکلات تولید ویژن پرو به دلیل طراحی پیچیده آن مواجه است و اکنون در حال آماده سازی برای ساخت کمتر از 400000 دستگاه در سال 2024 است. دو تامین کننده ناشناس در چین برای ویژن پرو همچنین ادعا کردند که اپل تنها برای 130000 تا 150000 قطعه در سال اول سفارش می دهد که کاهش عمده ای نسبت به هدف فروش داخلی 1 میلیون واحدی شرکت در 12 ماه اول است.

کاهش در اهداف تولید یک ناامیدی بزرگ برای Luxshare، تنها شرکتی است که در حال حاضر با اپل برای تولید Vision Pro قرارداد دارد. اعتقاد بر این است که سازنده قراردادی چینی در حال آماده شدن برای تولید نزدیک به 18 میلیون دستگاه از هدست در سال است، اما باید تنها با ساخت حدود 1 درصد از این هدست در سال اول راضی باشد.