اپل پس از اشیاء متا، کلون اینستاگرام بدون تبلیغات را از اپ استور حذف می کند

هاردیک پاتیل، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن به Engadget گفت که هیچ تماس مستقیمی از متا دریافت نکرده است. او گفت: «کاربران مستحق این حق هستند که آنچه مصرف می‌کنند کنترل کنند و OG به دفاع و مبارزه برای این حق ادامه خواهد داد.

یک رشته:

– برنامه OG” – (@TheOGapp_) 28 سپتامبر 2022

اپل عزیز: شما به فیس بوک کمک می کنید تا کاربران خود را قلدری کند.

اپل تنها چند روز پس از راه اندازی اپلیکیشن OG را از اپ استور حذف کرد. توسعه‌دهنده در توییتی اعلام کرد که 10000 بار دانلود و میانگین امتیاز 4.1 دریافت کرده است و با موفقیت از بررسی برنامه اپل عبور کرده است.

چه اتفاقی افتاده؟ اگر از کاربران آیفون هستید که مشتاقانه منتظر نسخه‌ای از اینستاگرام هستید که تبلیغات و بسیاری از مزاحمت‌های مدرن را از بین ببرد، در اینجا چند خبر بد وجود دارد: برنامه OG، یک برنامه شخص ثالث که تجربه‌ای شبیه به نسخه اصلی را نوید می‌دهد. پلتفرم رسانه های اجتماعی به درخواست متا مالک اینستاگرام از اپ استور حذف شده است.

توسعه دهنده همچنین گفت که کل تیم مشاهده کرده اند که حساب های شخصی فیس بوک و اینستاگرام آنها به دلیل پیوند آنها به برنامه OG برای همیشه ممنوع شده است.





منبع

همچنین گزینه ای وجود دارد که فید را از نمایش محتوای جدید به مدت 24 ساعت جلوگیری می کند تا از بررسی و پیمایش بی پایان افراد جلوگیری شود. کاربران می توانند حلقه ها و صفحه کاوش را نیز غیرفعال کنند.

چند شکایت در مورد برنامه OG وجود دارد، از جمله مشکلات ورود به سیستم – در حال راه‌اندازی راه‌حل است – و ما برخی نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را شنیده‌ایم زیرا توسعه‌دهندگان مجبور به مهندسی معکوس API اندروید اینستاگرام بودند. متا یک API عمومی برای توسعه دهندگان ارائه نمی دهد.

راه اصلی تفاوت برنامه OG با اینستاگرام، حذف تبلیغات و پست های پیشنهادی از فیدهای خانگی کاربر است. همچنین امکان ایجاد فیدهای جایگزین برای موضوعات مختلف را فراهم می کند که می توان آنها را بدون نیاز به دنبال کردن حساب ها با دوستان به اشتراک گذاشت.

در حالی که به نظر می رسد برنامه OG می تواند برای طرفداران اینستاگرام که مشتاق تجربه ای کارآمدتر هستند جذاب باشد، متا از این موضوع چندان راضی نیست. این شرکت می گوید تمام اقدامات اجرایی مناسب را علیه برنامه به دلیل نقض خط مشی های آن انجام داده است.

بخونید:  Intel shows off glass substrates for next-generation advanced chip packages