اپل گفته است که در حال آزمایش چندین پیکربندی Mac Pro از جمله یکی با 48 هسته CPU است

اپل به طور تاریخی مک های جدید را در ماه های نوامبر، ژانویه و در بهار عرضه کرده است. اگر این درست باشد، ما می‌توانیم به زودی شاهد اولین موج عرضه سخت‌افزار جدید باشیم.

به طور خلاصه: انتظار می رود نسخه بعدی مک پرو رده بالای اپل اولین نسخه ای باشد که دارای سیلیکون اپل باشد. مارک گورمن، کارشناس اپل معتقد است که مک پرو را می توان با گزینه های تراشه های متعددی عرضه کرد که حداقل دو تا چهار برابر قدرتمندتر از M2 Max هستند و با محبت آنها را M2 Ultra و M2 Extreme نامیده است. گفته می شود این تراشه ها به ترتیب دارای 24 و 48 هسته CPU در کنار 76 و 152 هسته گرافیکی و حداکثر 256 گیگابایت حافظه سیستم هستند.

یک مک مینی به روز شده به همان تراشه M2 استفاده شده در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی دسترسی خواهد داشت. این تراشه از هشت هسته CPU (چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد) و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای تشکیل شده است. طبق گزارش ها، اپل نسخه ای را با M2 Pro آزمایش کرده است که تعداد هسته ها را افزایش می دهد.

اعتبار تصویر: 9to5Mac



منبع

در اخبار مربوط به مک، به گورمان گفته شده است که مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی جدید با گزینه های پیکربندی M2 Pro و M2 Max وارد بازار خواهند شد. دومی دارای 12 هسته پردازنده (هشت هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد) در کنار 38 هسته پردازشگر گرافیکی خواهد بود و می تواند با حداکثر 64 گیگابایت رم جفت شود.

بخونید:  جی پی مورگان می گوید هزینه تولید بیت کوین به 13000 دلار کاهش می یابد

انتظار نمی رود اولین اپل سیلیکون مک پرو تا سال 2023 عرضه شود. قیمت احتمالی آن ذکر نشده است، اما خط تولید از لحاظ تاریخی ارزان نبوده است. برج مک پرو موجود از 5999 دلار شروع می شود و اگر نسخه رک می خواهید به 6499 دلار می رسد.

گورمن ادعا می کند که نسخه 24 هسته ای CPU با 192 گیگابایت رم به طور فعال در دیوارهای اپل آزمایش می شود. منابع می گویند این سیستم از macOS Ventura 13.3 استفاده می کند.

برای مرجع، مک بوک پرو ۱۴ اینچی نسل فعلی از ۱۹۹۹ دلار شروع می شود در حالی که مدل ۱۶ اینچی از ۲۴۹۹ دلار شروع می شود. در همین حال، مک مینی از 699 دلار شروع می شود که شامل تراشه M1، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است. اپل با 200 دلار اضافی، ظرفیت ذخیره سازی را دو برابر می کند و به 512 گیگابایت می رساند.