اپیک گیمز 520 میلیون دلار برای رسیدگی به شکایات FTC پرداخت خواهد کرد

اعتبار تصویر: سباستین پیچلر، اریک مکلین



منبع

Epic بیش از 275 میلیون دلار برای نقض COPPA خود دریافت خواهد کرد، که FTC گفت بزرگترین جریمه ای است که برای نقض یکی از قوانین آن دریافت شده است. یک سفارش پیشنهادی جداگانه باعث می‌شود که Epic 245 میلیون دلار اضافی برای بازپرداخت به مشتریان به‌خاطر «الگوهای تاریک» و شیوه‌های صورت‌حساب بپردازد، که بزرگترین مبلغ بازپرداخت تا کنون در پرونده‌های مرتبط با بازی است.

Epic در بیانیه‌ای که منتشر کرده است، گفت که هیچ توسعه‌دهنده‌ای بازی نمی‌سازد تا به اینجا ختم شود، و افزود که آنها این توافق را می‌پذیرند زیرا می‌خواهند در خط مقدم حمایت از مصرف‌کننده باشند و بهترین تجربه را برای بازیکنان خود فراهم کنند.

FTC ادعا کرد که Epic از چنین تاکتیک هایی در Fortnite با اجرای تنظیمات دکمه های گیج کننده استفاده کرده است. این آژانس خاطرنشان کرد: «بازیکنان می‌توانند هنگام تلاش برای بیدار کردن بازی از حالت خواب، زمانی که بازی در صفحه بارگذاری بود، یا با فشار دادن یک دکمه مجاور هنگام تلاش برای پیش‌نمایش یک آیتم، شارژ شوند». طبق گزارش ها، این امر منجر به صدها میلیون دلار هزینه غیرمجاز برای مصرف کنندگان شد.

کاربرانی که بالقوه تحت تأثیر قرار می گیرند تشویق می شوند صفحه FTC Fortnite را نشانه گذاری کنند و اغلب برای به روز رسانی ها بررسی کنند.

الگوهای تاریک که به عنوان الگوهای طراحی فریبنده نیز شناخته می‌شوند، عناصر طراحی عمدی هستند که در برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شوند تا کاربر نهایی را مجبور به انجام یک عمل ناخواسته مانند ثبت‌نام در خبرنامه، کلیک کردن روی چیزی که قصد انجام آن را نداشته است، کند. حتی خریدن چیزی

بخونید:  جان دیر به دلیل ناتوانی خود در مطابقت با مجوز نرم افزار GPL سرزنش کرد
به طور خلاصه: اپیک گیمز موافقت کرده است در مجموع 520 میلیون دلار بپردازد تا اتهامات مربوط به نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) را با جمع‌آوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر 13 سال و به کارگیری تاکتیک‌هایی که برای فریب بازیکنان در خریدهای غیرعمدی طراحی شده‌اند، بپردازد. .

Epic همچنین در لیست شیطنت‌های FTC قرار گرفت که ادعا می‌کردند از دارندگان حساب بدون مجوز هزینه می‌کردند و دسترسی به محتوای خریداری‌شده را مسدود می‌کردند، زمانی که مشتری در مورد هزینه غیرمجاز کارت اعتباری خود اعتراض کرد.

FTC از تسویه 245 میلیون دلاری برای بازپرداخت گیمرهای آسیب دیده Fortnite و والدین کودکانی که خریدهای ناخواسته یا غیرمجاز در ایالات متحده انجام داده اند، استفاده خواهد کرد. FTC گفت: اطلاعات بیشتر در مورد برنامه بازپرداخت در تاریخ بعدی ارائه خواهد شد.