اکتیویژن بلیزارد از بازی های رایانه شخصی بیشتر از عناوین کنسول ها درآمد کسب می کند

بخش اعظم موفقیت رایانه های شخصی مدیون بلیزارد بود. 72 درصد از درآمد آن از بازی‌های رایانه‌های شخصی به دست می‌آید، در حالی که تنها 8 درصد آن روی کنسول است، اگرچه عناوین آن هنوز هم تقریباً نیمی از Call of Duty درآمد دارند. زمانی که Diablo 4 در ماه ژوئن به طور همزمان روی رایانه شخصی و کنسول عرضه شود، بلیزارد احتمالاً شاهد افزایش درآمد کنسول خواهد بود.

اخبار مربوط به افزایش درآمد رایانه‌های شخصی Activision از کنسول‌ها در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت همچنان به مبارزه با قانون‌گذاران برای حق تصاحب این شرکت ادامه می‌دهد. این نبرد احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد داشت، پس از اینکه سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) از تصاحب این نگرانی‌ها جلوگیری کرد که ممکن است صنعت بازی را تغییر دهد و منجر به کاهش نوآوری و انتخاب‌های کمتر برای گیمرها شود.



منبع

اما PC Gamer اشاره می‌کند که درآمد رایانه‌های شخصی نسبت به کنسول‌ها برای Activision در سه فصل گذشته بیشتر بوده است. بین 1 ژانویه و 31 مارس، 666 میلیون دلار از رایانه شخصی در مقایسه با 639 میلیون دلار از کنسول ها، 27 میلیون دلار تفاوت داشت. این پلتفرم هنوز پردرآمدترین پلتفرم اکتیویژن نیست. به لطف Candy Crush (Activision در سال 2016 توسعه دهنده King را خریداری کرد) در مجموع 956 میلیون دلار درآمد در موبایل به دست آورد.

علیرغم کسب درآمد بیشتر از رایانه شخصی در نیمه دوم سال 2022، بازار کنسول بیشترین درآمد را برای Activision در کل سال گذشته داشت، اما تنها با 100 میلیون دلار، که کمترین پیشروی آن در تاریخ است. با فرض اینکه درآمد رایانه‌های شخصی مانند سه فصل گذشته از کنسول جلوتر باشد، سال 2023 می‌تواند اولین سالی باشد که این شرکت به دومین پول‌ساز بزرگ Activision پس از موبایل تبدیل می‌شود.

بخونید:  واقعیت یک: پرونده های علامت تجاری به نام های احتمالی هدست واقعیت مختلط اپل اشاره دارد

اکتیویژن در طول دهه‌های 2000 و 2010، حتی پس از خرید بلیزارد و تمام اشتراک‌های World of Warcraft که با آن در سال 2008 عرضه شد، درآمد بیشتری از بازی‌های کنسول خود نسبت به پروژه‌های رایانه‌های شخصی‌اش به دست آورد.

درآمد رایانه های شخصی در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل 74 درصد افزایش یافت. اکتیویژن موفقیت Call of Duty و Overwatch 2 را بر روی رایانه شخصی برجسته کرد، در حالی که به درآمدهای بالاتر برای بازی های غیر کنسولی WoW: Dragonflight و Diablo Immortal اشاره کرد.

به طور خلاصه: اکتیویژن بلیزارد مدت‌هاست که درآمد بیشتری از کنسول‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی داشته است، اما این روند در زمان‌های اخیر تغییر کرده است. پلتفرم رایانه شخصی در حال حاضر درآمد بیشتری برای این شرکت ایجاد می کند و این تفاوت همیشه در حال افزایش است.