اکتیویژن در یک جنگ صلیبی توقف و دست کشیدن در برابر صحنه مود بازی های قدیمی Call of Duty

سایت رسمی از بین رفته است (با وجود اینکه در آرشیو اینترنت ذخیره شده است)، و کانال رسمی Discord نیز بسته شده است. طرفداران COD و گیمرها هنوز هم می توانند ببینند که پروژه SM2 چه هدفی را دنبال می کرد، زیرا کانال رسمی یوتیوب هنوز با برخی ویدیوهای طولانی همراه است که سلاح ها، گیم پلی و گرافیک ارتقا یافته MW2 را نشان می دهد.

امروز، یکی از اعضای تیم نامه ای از طرف انتشارات Activision در رابطه با پروژه sm² دریافت کرد. ما از این دستور پیروی می کنیم و همه عملیات را برای همیشه تعطیل می کنیم. با تشکر از همه شما برای حمایت شما در طول 2 سال گذشته.

– sm² (@sm2game) 17 مه 2023

با این حال، این شرکت بزرگ حتی فرصت انتشار اولین نسخه عمومی خود را نداشت، زیرا وکلای انتشارات Activision ابتدا با یکی از اعضای تیم SM2 با نامه توقف و توقف تماس گرفتند. این تیم گفت که به طور موثر از دستور قانونی پیروی می کند خاموش شدن تمام عملیات مربوط به SM2.





منبع

در متن: Call of Duty یکی از موفق ترین سری های بازی است که تاکنون صدها میلیون نسخه از آن برای رایانه های شخصی و چندین نسل کنسول فروخته شده است. ناشر Activision با انتشار هر سال یک بازی جدید با خوشحالی این محبوبیت را دوش می‌کشد، در حالی که به جامعه مودینگ فرصتی می‌دهد تا سال‌ها پس از پایان یافتن پشتیبانی رسمی از عناوین قدیمی‌تر، «بازخوانی» کرده و به پشتیبانی خود ادامه دهد.

یک هفته پس از تهدید SM2، Activision به مصاف X Labs رفت. این تیم مسئول ایجاد برخی از مولفه های مشتری و سرور سفارشی برای بازی های کلاسیک COD، از جمله Modern Warfare 2، Ghosts و Advanced Warfare بود. مشتریان به روز شده به طرفداران COD جدید و قدیمی این شانس را می دهند که با ویژگی های جدید و بهبود کیفیت زندگی بازی کنند، در حالی که روشی برای دسترسی به جامعه بازی COD ارائه می دهند به گونه ای که در مقایسه با نسخه های رسمی از دست هکرها و متقلبان ایمن تر تلقی می شود. .

با این حال، حتی پس از سال‌ها و چندین تکرار جدید از این سری، Activision همچنان به شدت از مالکیت معنوی خود دفاع می‌کند، زمانی که تلاش‌های اصلاح‌کننده سعی می‌کنند فراتر از به‌روزرسانی‌های گرافیکی ساده یا اصلاحات سازگاری بروند. نمونه موردی: شرکت مستقر در سانتا مونیکا به تازگی دو پروژه مودینگ امیدوارکننده را برای COD: Modern Warfare 2 و سایر بازی‌های منتشر شده بیش از ده سال پیش تعطیل کرده است.