اکثر سازندگان ساعت های هوشمند با مشخصات ضخامت سریع و شل بازی می کنند

تنها دو ساعت Ray – Fitbit Sense و Wahoo Rival – مطابق با مشخصات اعلام شده خود بودند. ری برای اطمینان از دقیق بودن اندازه‌گیری‌هایش، ابزار را پس از هر اندازه‌گیری مجدد کالیبره کرد و آن‌ها را در برابر تشک اندازه‌گیری تأیید کرد.

می پرسی چه خبر است؟ خوب معلوم می شود که بسیاری از سازندگان ساعت های هوشمند با عبارات خود سریع و شل بازی می کنند. در سایت سامسونگ در چاپ ظریف، متوجه خواهید شد که ساعت‌ها بدون سنسورهای سلامت اندازه‌گیری می‌شوند. با داشتن این دانش، Ray متوجه شد که دستگاه‌های اپل و گارمین زمانی با مشخصات مطابقت دارند که شما برآمدگی سنسور را در نظر نگیرید.

با این حال، با گلکسی واچ 5 پرو، سامسونگ حقیقت را بیش از این پیش می برد. همانطور که Ray تاکید می کند، اندازه گیری ضخامت اعلام شده فقط برای دیواره جانبی ساعت است و به طور کامل برآمدگی سنسور و کل پوسته عقب را حذف می کند.

همانطور که Ray نتیجه‌گیری می‌کند، به نظر می‌رسد که اکثر سازندگان بزرگ ساعت‌های هوشمند یک توافق نامه جنتلمن نانوشته دارند که در آن هنگام فهرست کردن ضخامت ساعت‌های دیجیتالی خود به سادگی از برآمدگی سنسور چشم‌پوشی می‌کنند.



منبع

TL;DR: مشخصات سخت‌افزاری از شرکت‌های معتبر معمولاً به عنوان انجیل در نظر گرفته می‌شود، اما همانطور که یکی از یوتیوب‌برها اخیراً کشف کرده است، برخی تمایل به بیان حقیقت دارند (و برخی بیشتر از دیگران).

Ray از کانال یوتیوب DC Rainmaker تصمیم گرفت نگاه دقیق تری داشته باشد. او با گلکسی واچ 5 شروع کرد که ضخامت آن 9.8 میلی متر است. در واقع، ضخامت آن به 13 میلی‌متر یا حدود 30 درصد ضخیم‌تر از ادعای سامسونگ است. ضخامت ساعت فوق‌الذکر Watch 5 Pro بیش از 15 میلی‌متر یا حدود 43 درصد ضخیم‌تر از آنچه سامسونگ اعلام کرده بود، بود.

بخونید:  Mozilla VPN client security on Linux is broken with no patch in sight

اپل واچ سری 7 دارای عمق 10.7 میلی متر است، اما ابزار Ray آن را در حدود 13.14 میلی متر اندازه گیری کرده است. Forerunner 255 گارمین در سایت گارمین 12.9 میلی متر ذکر شده است اما در واقع ضخامت آن بیش از 14 میلی متر است. طبق گزارش ها، Polar Pacer Pro 11.5 میلی متر ضخامت دارد، اما کولیس دیجیتال می گوید که ضخامت آن به 12.16 میلی متر نزدیک تر است. ساعت 9 پیک سونتو با ضخامت 10.6 میلی‌متر به‌صورت آنلاین فهرست شده است، اما اندازه آن 12.85 میلی‌متر است.

در حالی که این برآمدگی تمام قسمت پایین ساعت را در بر نمی گیرد، اما از نظر فیزیکی وجود دارد و به ضخامت کلی دستگاه کمک می کند. بیان مشخصات از هر بخش به غیر از ضخیم ترین نقطه بدون بیان صریح آن (و نه تنها پنهان کردن آن در پانوشت ها) فریبنده است.

آیا متوجه روندی در اینجا شده اید؟

چگونه به دنیای واقعی ترجمه می شود؟ به نظر می رسد، گلکسی واچ 5 پرو از نظر ضخامت و قطر تقریباً با Double Stuf Oreo یکسان است. از قضا، گلکسی واچ 5 استاندارد 40 میلی‌متری تقریباً به ضخامت یک Oreo معمولی است.

سامسونگ هفته گذشته خط جدیدی از ساعت های هوشمند از جمله Galaxy Watch 5 Pro را معرفی کرد. مشخصات محصول، ضخامت ساعت را 10.5 میلی‌متر ذکر کرده است، اما برخی از افراد آنلاین متوجه شدند که به نظر می‌رسد این مشخصات در مقایسه با سایر پوشیدنی‌های باریک‌تر، از آزمون چشمی عبور نکرده است.