اکثر مردم نمی خواهند که هوش مصنوعی شرکتی کار استخدام، اخراج یا ارتقاء را انجام دهد

با نگاهی به اینکه چگونه می توان از هوش مصنوعی برای نظارت و ارزیابی و تشخیص چهره استفاده کرد، تنها دو موردی که مردم موافق استفاده از آن بودند، نظارت بر رفتار رانندگی کارگران در حین انجام سفر برای شرکت بود (43٪ به نفع) و ردیابی خودکار حضور کارکنان (45 درصد موافق).

در جای دیگر این نظرسنجی، 62 درصد از مردم بر این باورند که هوش مصنوعی در 20 سال آینده تأثیر عمده ای بر کارگران خواهد داشت، اما تنها 28 درصد فکر می کنند که بر آنها تأثیر شخصی خواهد گذاشت. علاوه بر این، تنها 13 درصد معتقدند که هوش مصنوعی بیشتر از آسیب رساندن به کارگران کمک می کند، در حالی که 32 درصد فکر می کنند که به همان اندازه آسیب می زند و کمک می کند، و 32 درصد دیگر می گویند که بیشتر از کمک به آنها آسیب می رساند.

یک سیب زمینی داغ: هوش مصنوعی نه تنها می تواند شغل شما را تصاحب کند، بلکه ممکن است تصمیم بگیرد که آیا شغل دیگری را دریافت کنید یا خیر. شرکت‌های بیشتری از این فناوری برای استخدام و سایر تصمیم‌گیری‌های محل کار استفاده می‌کنند، اما تقریباً دو سوم آمریکایی‌ها نمی‌خواهند برای موقعیتی نزد کارفرمایی که از هوش مصنوعی برای انتخاب استخدام استفاده می‌کند، درخواست دهند. و حتی تعداد بیشتری نیز مخالف تصمیم گیری نهایی برای استخدام توسط هوش مصنوعی هستند.

برعکس، اقلیتی که از هوش مصنوعی حمایت می‌کردند، گفتند که سوگیری‌های موجود در برخی از انسان‌ها مانند سن‌گرایی را نخواهد داشت و می‌تواند به تاریخچه‌های کاری غیر سنتی نگاه کند.

بخونید:  سامسونگ تایید می کند که می خواهد رم GDDR7 با سیگنال PAM-3 به سرعت 36 گیگابیت بر ثانیه برسد.



منبع

شرکت‌ها فقط از هوش مصنوعی برای جایگزینی کارکنان انسانی استفاده نمی‌کنند – همانطور که خلاقان یک شرکت متوجه شدند – همچنین به طور گسترده برای استخدام و سایر اهداف مرتبط با منابع انسانی استفاده می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان مخالف استفاده کارفرمایان از هوش مصنوعی هستند، به‌ویژه زمانی که از آن برای تصمیم‌گیری برای استخدام، اخراج یا ارتقای شغل استفاده می‌شود. یکی از ترس هایی که مردم دارند این است که هوش مصنوعی مغرضانه باشد، چیزی که قبلاً دیده بودیم.

اما، مانند صحبت با فردی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کند، بیشتر مردم نمی خواهند هوش مصنوعی بخشی از فرآیند استخدام باشد. مطالعه اخیر Pew Research که 11004 آمریکایی را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که 66٪ مایل نیستند برای کار با کارفرمایی که در این کار مشغول است درخواست دهند. فقط 32 درصد گفتند که درخواست خواهند کرد، در حالی که بقیه مطمئن نبودند. حتی تعداد بیشتری از شرکت کنندگان، 71 درصد، مخالف تصمیم گیری نهایی استخدام توسط هوش مصنوعی بودند.

همانطور که معمولاً زمانی که شرکت‌ها شروع به استفاده از هوش مصنوعی در گردش کار خود می‌کنند، اغلب ادعا می‌کنند استفاده از آن در فرآیند استخدام همه چیز را تسریع می‌کند، مانند غربالگری و تماس با نامزدها، دادن زمان بیشتری به کارکنان منابع انسانی – کسانی که جایگزین نشده‌اند. وظایف

به نظر می‌رسد ظهور شهاب‌سنگ اخیر هوش مصنوعی‌های مولد مانند ChatGPT انقلابی در چشم‌انداز فناوری ایجاد کند. اما با وجود تمام خوبی هایی که می تواند به همراه داشته باشد، اتوماسیون همیشه به قیمت شغل تمام می شود. تحقیقات بانک گلدمن ساکس ادعا می کند که این سیستم ها می توانند جایگزین یک چهارم وظایف کاری در ایالات متحده و اروپا شوند که معادل 300 میلیون شغل است.

بخونید:  به روز رسانی Meta Quest 2 عملکرد اضافی CPU و GPU را باز می کند

یکی از پاسخ‌دهندگان به Pew گفت: «هوش مصنوعی که معمولاً امروزه استفاده می‌شود، به دنبال کلمات یا شرایط خاصی است که اغلب کل تصویر را از دست می‌دهند. او اضافه کرد که هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به «سوگیری‌های ساختاری مبتنی بر نژاد یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی اجازه دهد که بدون چالش باقی بماند».

برخی دیگر خاطرنشان کردند که هوش مصنوعی عواملی را که در یک درخواست شغلی ظاهر نمی شوند، در نظر نمی گیرد.