اگر از خدمات مالیاتی آنلاین استفاده می‌کردید، ممکن است فیس‌بوک برخی از داده‌های بایگانی IRS شما را جمع‌آوری کرده باشد

داده های ارسال شده توسط Pixel تا حدودی تعمیم یافته یا مبهم هستند. به عنوان مثال، بررسی نمونه ارسال شده از طریق سایت TaxAct نشان داد که فیلد درآمد ناخالص تعدیل شده و مقدار بازپرداخت به ترتیب به نزدیکترین 1000 و 100 دلار گرد شده است. علاوه بر این، این کد نام افراد تحت تکفل را مبهم کرد تا با قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان مطابقت داشته باشد. با این حال، تحلیلگران خاطرنشان کردند که رفع ابهام آسان است.

اعتبار تصویر: کن تیگاردین



منبع

سخنگوی TaxAct با وجود اینکه مقررات IRS در این استعلام دخیل نبود، پاسخ داد: “ما حریم خصوصی داده های مشتریان خود را بسیار جدی می گیریم. TaxAct، همیشه تلاش می کند تا با تمام مقررات IRS مطابقت داشته باشد.”

Ramsey Solutions به سادگی ادعای نادانی کرد و در عین حال نجیبانه اشاره کرد که اقدامی انجام داده است.

“[We] سخنگوی Megan McConnell گفت: Meta Pixel را برای ارائه تجربه شخصی‌سازی شده‌تر به مشتری پیاده‌سازی کرد. ما نمی‌دانستیم و هرگز به ما اطلاع داده نشد که اطلاعات مالیات شخصی توسط فیس بوک از Pixel جمع‌آوری شده است. به محض اینکه متوجه شدیم، بلافاصله به TaxSlayer اطلاع دادیم که پیکسل را از Ramsey SmartTax غیرفعال کند.”

جای تعجب نیست که وقتی The Markup با خدمات مربوط به اشتراک گذاری داده تماس گرفت، آنها بیشتر با یک صفحه بخاری معمولی “بدون تقصیر ما” پاسخ دادند.

اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با متا شامل داده های نسبتاً بی خطری مانند نام و آدرس ایمیل است. بیشتر نگران کننده جزئیات مالی شخصی است، از جمله درآمد سالانه، وضعیت پرونده، و مبالغ بازپرداخت. Markup حتی مواردی از مبالغ بورس تحصیلی کالج برای فرزندان تحت تکفل و فعالیت حساب پس انداز بهداشتی فاش شد.

بخونید:  شرکت های چینی در حال پر کردن انبارها با تجهیزات ساخت تراشه هستند تا برای محدودیت های بیشتر آماده شوند

به نظر می رسد اطلاعات بین خدمات مالیاتی متفاوت باشد. Markup داده‌های پیکسل H&R Block را بررسی کرد و دریافت که علاوه بر اطلاعات شخصی عمومی، «استفاده از حساب پس‌انداز سلامت و کمک هزینه‌ها و هزینه‌های شهریه افراد وابسته به دانشگاه» را ارسال کرد. TaxSlayer شماره تلفن، نام فایل‌کننده و نام وابستگان را به اشتراک گذاشت.

در متن: کم و بیش رایج است که فیس بوک معادل خلاء داده های شخصی است. ثابت کرده است که قادر به جمع آوری اطلاعات کافی از یک کاربر برای ایجاد یک نمایه تبلیغاتی وسوسه انگیز است. واقعاً در این زمینه نیازی به کمک ندارد، اما برخی از آنها را دارد – و از جای شگفت‌انگیزترین مکان.

یکی از سخنگویان H&R Block نیز به همین ترتیب پاسخ داد و گفت:[We] به طور منظم اقدامات ما را به عنوان بخشی از تعهد مداوم ما به حفظ حریم خصوصی ارزیابی می‌کند و اطلاعات را بررسی می‌کند.» حداقل تصدیق کرد که این موضوع را بررسی خواهد کرد.

تشنه ترین تهیه کننده داده رمزی سولوشنز بود. از نسخه ای از پلتفرم TaxSlayer استفاده می کند که اساساً برگه خلاصه مالیات دهندگان را به اشتراک می گذارد.

ارائه دهندگان اضافی، از جمله Intuit، TaxSlayer، و دیگران، با اظهارات مشابه “ما دوباره آن را انجام نخواهیم داد” پاسخ دادند. آنها قول دادند که این موضوع را بررسی کنند در حالی که اصرار داشتند که نمی‌دانستند چنین جمع‌آوری داده‌هایی در وب‌سایت‌هایشان و در نرم‌افزار تهیه مالیات آنلاین آنها انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه، خبرگزاری تحقیقاتی The Markup فاش کرد که چندین سرویس ثبت مالیات “عمده” اطلاعات مالیات دهندگان خصوصی را با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته‌اند. برخی از شرکت های فهرست شده عبارتند از TaxAct، TaxSlayer، و غول های مالیاتی چند میلیارد دلاری H&R Block و Intuit.

بخونید:  بر اساس نظرسنجی، مهندسان نرم افزار ترجیح زیادی برای کار از راه دور نشان می دهند

داده ها از طریق Meta Pixel به فیس بوک منتقل شد – یک قطعه جاوا اسکریپت که در یک صفحه وب قرار داده شده است. این اسکریپت استفاده را در یک صفحه وب برای تبلیغات هدفمند فیس بوک ردیابی و جمع آوری می کند. بدون در نظر گرفتن اینکه کاربر مورد نظر دارای اکانت متا است یا خیر کار می کند. بیشتر 150 میلیون اظهارنامه مالیاتی که هر سال به صورت الکترونیکی ثبت می شود توسط سایت هایی ارائه می شود که از کد متا پیکسل استفاده می کنند. تنها TaxSlayer ادعا می کند که در سال گذشته بیش از 10 میلیون اظهارنامه را پردازش کرده است.

جای تعجب نیست که Meta هنگام استفاده از وب سایت های فیس بوک یا اینستاگرام خود تا حد امکان اطلاعات شما را جمع آوری می کند – در واقع باید انتظار داشت. با این حال، هنگام ثبت مالیات به صورت آنلاین، مشتریان نباید از تحویل خدمات آماده سازی بترسند هر اطلاعات شما به شرکت بزرگ