ایالات متحده فروش و واردات محصولات پنج شرکت مخابراتی چین را ممنوع کرد

ممنوعیت پنج شرکت چینی فوق‌الذکر آخرین تلاشی است که FCC برای محدود کردن تلاش‌های پکن برای نفوذ به شبکه‌های ایالات متحده با تهدیدات جنگ سایبری خود انجام داده است. هواوی قبلاً در ایالات متحده ممنوع شده بود. برخی از کمیسیون‌های FCC حتی یک قدم فراتر رفته و شبکه TikTok را برای محافظت از داده‌های شهروندان ایالات متحده ممنوع می‌کنند.



منبع

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) تصمیم گرفته است که فروش و واردات محصولات مخابراتی ساخته شده توسط پنج شرکت فناوری چین را به طور موثر ممنوع کند. لیست «عدم فروش» شامل Huawei، ZTE، Hytera Communications، Hikvision و Dahua می شود و به گفته کمیسیونرهای FCC، ایالات متحده را در برابر «خطرات غیرقابل قبول امنیت ملی» که سازندگان محصولات فوق الذکر ایجاد می کنند محافظت می کند.

یک سیب زمینی داغ: درگیری فناوری آمریکا و چین در حال وارد شدن به مرحله داغ‌تری است و FCC به عنوان چکشی علیه شرکت‌های چینی که دستگاه‌های شبکه و مخابرات را تولید می‌کنند، عمل می‌کند. FCC ادعا می کند که آنها یک خطر غیرقابل قبول برای امنیت ملی هستند.

تصمیم FCC مربوط به مجوز دستگاه های فروخته شده در ایالات متحده است. بدون مجوز ذکر شده، یک محصول نمی تواند به صورت قانونی در کشور عرضه شود، بنابراین قانون جدید به عنوان یک ممنوعیت کامل علیه دستگاه های شبکه ساخته شده در چین برای بازار بین المللی عمل می کند.

قانون جدید به دنبال قانون تجهیزات ایمن سال 2021 است که توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد، که FCC را مجبور می کند “دیگر هیچ درخواست مجوزی برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می کند بررسی یا تایید نکند.” علاوه بر این، اکنون هر شرکتی برای انجام تجارت در آنجا به یک نماینده مستقر در ایالات متحده نیاز دارد.

بخونید:  Switchback VR از ردیابی چشم استفاده می کند تا هر بار که پلک می زنید، بازی ترسناک تر شود

تحت رژیم جدید، لیست طولانی دستگاه‌هایی از جمله دوربین‌های مداربسته، تلفن‌ها، روترهای وای‌فای، کیت‌های خانه هوشمند و موارد دیگر، هیچ شانسی برای مجوز ورود به بازار ایالات متحده از دست خواهند داد. جفری استارکس، کمیسیونر FCC گفت: این قانون باید در نهایت مانع از تلاش بازیگران بد برای فرار از کنترل FCC شود. “اگر می خواهید مجوز فروش تجهیزات خود را در ایالات متحده دریافت کنید، ما باید بتوانیم قوانین خود را علیه شما در صورت نقض آنها اجرا کنیم.

به گفته جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، قانون جدید آنچه را که قبلاً به عنوان یک فرآیند محدودیت معیوب تلقی می شد، اجرا می کند. در حالی که FCC قبلاً برخی از تجهیزات را به عنوان خطر امنیت ملی معرفی کرده بود، آژانس در چندین سال گذشته به “مهر تایید خود بر روی این تجهیزات از طریق فرآیند مجوز تجهیزات خود” برای چندین سال گذشته ادامه داد. Rosenworcel گفت: “این یک راه گریز است که “هیچ معنایی ندارد”، زیرا “منفعت کمی در وجود این لیست ها و این ممنوعیت ها وجود دارد تا فرصت های دیگری برای حضور این تجهیزات در شبکه های ما باز شود.”