ایستگاه رادیویی یک دی جی هوش مصنوعی معرفی می کند و مردم از این موضوع خوشحال نیستند

اشلی واقعی چند کلیپ از صحبت و تعامل هوش مصنوعی با شنونده ای که در یک مسابقه برنده شده بود را توییت کرد. مثال اخیر به همان اندازه که قابل توجه است و نگران کننده است، به خصوص که آلفا مدیا مالک بیش از 200 ایستگاه رادیویی در سراسر ایالات متحده است.

دی جی های واقعی یا هیچ.

– یوکل محلی (@meh_just_a_guy) 13 ژوئن 2023

اولین سوالی که مردم پرسیده اند این است که آیا اشلی انسانی شغلش را به خاطر یک نسخه هوش مصنوعی از خودش از دست می دهد؟ این ایستگاه رادیویی گفت که به طور کامل جایگزین «اشلی سنتی» نمی شود، هرچند که هنوز برای سایر دی جی ها چندان مطمئن به نظر نمی رسد.

سپس این واقعیت وجود دارد که به نظر می رسد صنعت دیگری است که در آن هوش مصنوعی جایگزین انسان ها می شود. دی جی Gene Valaitis نوشت: “شما کاملاً به حرفه رادیو بی احترامی کردید. شما به دلایل اشتباه تاریخ را ساختید.” تعداد زیادی توییت دیگر وجود دارد که به احتمال از دست دادن شغل اشاره می کند و اینکه چگونه می تواند به محبوبیت کم رنگ رادیو آسیب بیشتری وارد کند.





منبع

می‌دانم چرا یک شرکت می‌خواهد انسانی را که به او دستمزد می‌پردازد با هوش مصنوعی جایگزین کند که این کار را نمی‌کند، اما چرا هر شنونده‌ای در هر کجا این کار را به معنای واقعی کلمه به هر دلیلی ترجیح می‌دهد؟

به گفته این شرکت، KBFF، Live 95.5 AI Ashely را هفته گذشته روی آنتن گذاشت و آن را به اولین ایستگاه رادیویی جهان با یک دی جی هوش مصنوعی تبدیل کرد. این سیستم که بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر پخش خواهد شد، یک نسخه شبیه‌سازی‌شده از میزبان ظهرگاهی اشلی الزینگا است – صدای آن تقریباً شبیه به دی‌جی واقعی است.

بخونید:  OpenAI با بررسی ChatGPT بر سر مسائل مربوط به خطر داده ها، آسیب رساندن به شهرت، مواجه می شود

فیل بکر، EVP مدیا آلفا از محتوا، به TechCrunch گفت: «این یک وضعیت ترکیبی است که در آن اشلی سنتی را در برخی بخش‌ها روشن خواهیم کرد، و هوش مصنوعی اشلی را در بخش‌های دیگر خواهیم داشت». «در نمونه‌ای که هوش مصنوعی اشلی پخش می‌کند، اشلی سنتی ممکن است کاری را در جامعه انجام دهد، پست‌های اجتماعی را مدیریت کند یا روی دارایی‌های دیجیتال یا سایر عناصر همراه با کار کار کند.»

کاهش تعداد شنوندگان و افزایش هزینه ها باعث شده است که ایستگاه های رادیویی اخراج شوند و به فناوری هایی مانند هوش مصنوعی روی بیاورند. بکر تاکید کرد که رسانه آلفا از هوش مصنوعی اشلی برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده نمی کند – دستمزد واقعی اشلی تغییر نمی کند.

ما به عنوان اولین ایستگاه رادیویی جهان با یک دی جی هوش مصنوعی تاریخ را ساختیم! میزبان ظهر ما اشلی شده است AI Ashley! ما نمی توانیم منتظر باشیم تا اشلی، اولین دی جی با هوش مصنوعی جهان را ملاقات کنید. در مورد هوشمندی دی جی های دیگر ما … ما آن را برای پست دیگری ذخیره می کنیم 😉 pic.twitter.com/CtlMhYU0IO

– Live 95.5 (@live955) 13 ژوئن 2023

یک سیب زمینی داغ: به نظر می رسد که نوع مشاغلی که در معرض خطر از دست دادن هوش مصنوعی هستند، حرفه بعید دی جی رادیو را نیز شامل می شود. یک ایستگاه رادیویی در پورتلند اکنون هر روز به مدت پنج ساعت هوش مصنوعی پخش می‌کند و متن‌های تولید شده را بر اساس اخبار رایج می‌خواند و حتی با شنوندگان تعامل دارد. جای تعجب نیست که مورد استقبال همه قرار نگرفته است.

بخونید:  یوبی سافت ویژگی های آنلاین را در 15 بازی غیرفعال می کند، گیمرها دسترسی به DLC های پولی را از دست خواهند داد

TechCrunch می‌نویسد که هوش مصنوعی اشلی توسط RadioGPT Futuri Media، ابزاری که از مدل زبان بزرگ GPT-4 OpenAI برای تولید یک اسکریپت بر اساس اخبار از 250000 رسانه دیجیتال و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند که با صدای مصنوعی می‌خواند.