ایلان ماسک xAI را راه‌اندازی کرد، یک سرمایه‌گذاری جدید هوش مصنوعی که به دنبال «طبیعت واقعی جهان» است.

تیم xAI که ماسک ریاست آن را بر عهده خواهد داشت، دارای تعداد زیادی نام بزرگ از تجارت هوش مصنوعی است، از جمله کارمندان سابق OpenAI، DeepMind، Microsoft Research، Google Research و Tesla. ماسک در سال 2015 OpenAI را تأسیس کرد اما در سال 2018 به دلیل تضاد منافع با تسلا آن را ترک کرد.

بلومبرگ می نویسد، xAI در ماه مارس زمانی که جرد بیرچال، که دفتر خانواده ماسک را اداره می کند، تجارتی با همین نام در نوادا ایجاد کرد، زندگی خود را آغاز کرد. در ماه آوریل گزارش‌هایی مبنی بر تلاش ماسک برای تامین مالی سرمایه‌گذاران تسلا و اسپیس ایکس برای یک استارت‌آپ جدید هوش مصنوعی منتشر شد. ما همچنین شنیدیم که او هزاران پردازنده گرافیکی از Nvidia برای استفاده از هوش مصنوعی خریداری کرده است.

اعلام تشکیل @xAI برای درک واقعیت

– ایلان ماسک (@elonmusk) 12 جولای 2023

چه اتفاقی افتاده؟ ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران OpenAI که در سال 2018 از خالق ChatGPT کنار رفت، یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI را معرفی کرده است که هدف عالی درک “ماهیت واقعی جهان” را دارد. این ششمین شرکت تحت کنترل ماسک است.

فراتر از هذل، چیزهای زیادی درباره xAI نمی دانیم، که اگرچه مستقل از X Corp است، اما با توییتر، تسلا و سایر شرکت ها همکاری نزدیکی خواهد داشت. انتظار می رود در 14 ژوئیه زمانی که تیم میزبان یک گفتگوی فضایی توییتر برای معرفی کارکنان و پاسخ به سوالات خواهد بود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این تیم همچنین استعدادهای موسسات آکادمیک مانند دانشگاه تورنتو را نشان خواهد داد. وب‌سایت xAI پیشنهاد می‌کند که هنوز در حال استخدام کارمندان برای این شرکت است و از مهندسان و محققان باتجربه می‌خواهد به دفتر آن در منطقه خلیج، سانفرانسیسکو بپیوندند.

بخونید:  Unciv 4.3.6.1 دانلود | TechSpot
ماسک در ماه آوریل به تاکر کارلسون گفت که او قصد دارد “چیزی را شروع کند که من آن را TruthGPT می نامم.” میلیاردر آن را به عنوان یک “هوش مصنوعی حداکثری جستجوگر حقیقت” توصیف کرد که “به درک جهان اهمیت می دهد.”