اینتل شایعات مربوط به تاخیر 3 نانومتری را تکذیب می کند و می گوید عرضه های برنامه ریزی شده 2024 طبق برنامه انجام شده است.

خط تولید Granite Rapids با کارایی بالا و سری Sierra Forest کارآمد در مصرف انرژی با استفاده از فرآیند لیتوگرافی 3 نانومتری داخلی اینتل در حال توسعه هستند. این فرآیند اصلاحی از فرآیند Intel 4 است، اما با کارایی و کارایی اضافه‌ای که می‌تواند فراتر از مخاطبان متمرکز بر مرکز داده باشد. منابع 3 نانومتری مبتنی بر TSMC به طور خاص برای استفاده به عنوان یک کاشی گرافیکی در پردازنده‌های مشتری Meteor Lake و Arrow Lake اینتل برنامه‌ریزی شده‌اند.

مدیر عامل اینتل از پرداختن به شایعات و نگرانی‌های پیرامون تلاش‌های مبتنی بر 3 نانومتر این شرکت ابایی نداشت. گلسینگر در عوض به ادعاها پاسخ داد و سعی کرد با اطمینان دادن به شرکت‌کنندگان که فناوری‌های گرافیکی 3 نانومتری Granite Rapids، Sierra Forest و TSMC بر اساس برنامه‌ریزی‌شده در حال پیشرفت هستند، شک و تردید پیشرفت اینتل را برطرف کند.

اینتل موضع خود را در مورد خدمات ریخته گری داخلی خود حفظ می کند و به مشتریان و سهامداران اطمینان می دهد که گره های داخلی فرآیند 3 نانومتری در اواخر سال 2023 وارد تولید و توزیع خواهند شد. گزارش های اخیر همچنین نشان می دهد که پشتیبانی 3 نانومتری TSMC امیدوارکننده به نظر می رسد و در اواخر سال 2023 به تولید کامل می رسد. و منجر به بازدهی تا 80 درصد می شود.

یک مثال خوب از نام‌های گره‌های پردازشی که معنای زیادی ندارند، فرآیند 10 نانومتری قبلی اینتل و فرآیند 7 نانومتری سامسونگ است. برای مشتری معمولی، گره فرآیند 7 نانومتری به عنوان یک پیشرفت و مزیت قابل توجه نسبت به قطعات 10 نانومتری اینتل ساخته شده است. اما هنگام بررسی مشخصات هر گره، مشخص شد که گره‌های فرآیند 10 نانومتری و 7 نانومتری ویژگی‌های بسیار مشابهی دارند.

بخونید:  دولت بایدن می خواهد 30 درصد مالیات بر برق مصرفی برای استخراج ارزهای دیجیتال اعمال کند

تلاش های اینتل برای بازیابی جایگاهی در فضای سخت افزاری مصرف کننده و مرکز داده همچنان در حال رشد است. به گفته گلسینگر، او مطمئن است که شرکت در مورد چالش‌های اجرایی قبلی به گوشه اصلی رسیده است و قاطعانه معتقد است که “…این شایعات، مانند بسیاری دیگر، با اجرای ما ثابت می‌شود که کاملا نادرست هستند.”



منبع

به طور خلاصه: در اوایل این ماه، چندین فروشگاه تاخیر در فناوری‌های 3 نانومتری آینده اینتل را گزارش کردند. پت گلسینگر، مدیر عامل شرکت، این شایعات را در جریان تماس به روز رسانی تخصیص سرمایه اینتل رد کرد و به شرکت کنندگان اطمینان داد که محصولات مبتنی بر گره های 3 نانومتری اینتل و TSMC در مسیر تاریخ انتشار برنامه ریزی شده خود قرار دارند. گلسینگر این شایعات را به شایعاتی که در مورد فرآیند Intel 4 منتشر شده بود تشبیه می کند که در آن زمان نیز نادرست بودن آنها ثابت شد.

موضوع گره‌های فرآیند طی چندین سال گذشته به یک تمرین نسبتاً مبهم در بازاریابی تبدیل شده است. در حالی که ما اغلب ارجاعاتی به نام گره های پردازشی به عنوان شاخصی از اندازه و برتری فنی می شنویم، حقیقت این است که عناصری که در اصل قراردادهای نامگذاری گره های فرآیند را هدایت می کردند، بیش از 25 سال پیش از مسیر اصلی خود منحرف شدند. نام‌های گره‌های امروزی توسط شرکت‌هایی که آنها را معرفی می‌کنند انتخاب و تنظیم می‌شوند تا با رقابت فعلی‌شان متناسب و مقایسه شوند.