اینتل مراسم افتتاحیه مجتمع نیمه هادی جدید مستقر در اوهایو را برگزار می کند

اینتل قصد دارد ساخت و ساز اولیه را در محل اوهایو تکمیل کند و عملیات تولید نیمه هادی را در سال 2025 آغاز کند. بدون شک امکانات جدید مشاغل و مشاغل دیگری را که مستقیماً با صنایع تولید و توزیع نیمه هادی ها مرتبط هستند جذب خواهد کرد.



منبع

امکانات جدید پیشرفته، پیشرفت های تکنولوژیکی اینتل را افزایش می دهد، دسترسی کلی نیمه هادی ها را برای بازارهای ایالات متحده افزایش می دهد و اتکای عمومی به سازندگان خارجی مانند TSMC و سامسونگ را کاهش می دهد. در حال حاضر، عملیات تولید نیمه‌رساناهای آسیایی بیش از 80 درصد تراشه‌های دنیا و سایر قطعات مرتبط با نیمه‌رساناها را تولید می‌کنند.

بایدن و گلسینجر تنها مهمانان افتخاری حاضر در این مراسم نبودند. فین اشبی، دانش آموز 8 ساله دبستانی از منطقه محلی، توسط نمایندگان شرکت در حال ساخت ربات ها و شرکت در فعالیت های دیگر کودکان در یک چادر تحت حمایت اینتل در نمایشگاه محلی هارتفورد در اوایل امسال مشاهده شد. نمایندگان اینتل که تحت تأثیر اشتیاق او قرار گرفتند، با خانواده فین تماس گرفتند و او را برای شرکت در مراسم افتتاحیه دعوت کردند. گلسینگر شرکت کننده جوان را معرفی کرد و به شوخی گفت که این جوان علاقه مند به فناوری روزی جایگزین مدیر عامل خواهد شد.

مقامات به دلیل تأخیر در تأمین مالی مربوط به قانون چیپس و علم به تعویق افتادند که برای جولای برنامه ریزی شده بود. این رویداد نقطه عطفی رسمی در نقشه راه ساخت اینتل است و گامی مهم به سوی توانایی این شرکت برای رقابت با سازندگان نیمه هادی موجود در سراسر جهان است. قانون چیپس که در ماه آگوست تصویب شد، 52.7 میلیارد دلار مشوق و تخفیف مالیاتی را برای شرکت های مستقر در ایالات متحده که در زمینه تحقیق و توسعه نیمه هادی، تولید و توسعه نیروی کار مشغول هستند، فراهم می کند.

بخونید:  Disney executives want Bob Iger to buy EA or another large gaming company

چرا مهم است: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، برای مراسم افتتاحیه مورد انتظار روز جمعه در نیو آلبانی، اوهایو حضور داشتند. این رویداد آغاز پروژه پیشرفته تجهیزات نیمه هادی اینتل به دنبال قانون جدید ایجاد انگیزه های مفید برای تولید نیمه هادی ها (CHIPS) و قانون علمی بود. این سایت 1000 هکتاری دارای املاک و مستغلات کافی برای پشتیبانی از هشت کارخانه ساخت است.

تاسیسات ساخت جدید نیمه هادی ها و سایر اجزای فناوری خودرو، رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه را تولید خواهند کرد. راندیر تاکور، معاون ارشد اینتل به The Columbus Dispatch گفت که این تاسیسات “پیشرفته ترین کارخانه در کشور و کره زمین” خواهد بود. تاکور در حال حاضر رهبری خط تجارت جدید خدمات ریخته گری اینتل را بر عهده دارد که از پشتیبانی مستقیم تأسیسات ساخت جدید مستقر در اوهایو برخوردار خواهد شد.

طبق برنامه های اولیه اینتل، پردیس ساخت جدید 20 میلیارد دلاری بیش از 3000 کارگر ماهر را با میانگین حقوق 135000 دلار در سال استخدام خواهد کرد. گلسینگر گفت این اعداد ممکن است در طول زمان افزایش یابد. رئیس اینتل قبلاً اعلام کرده بود که تصویب این قانون می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری اینتل بیش از 100 میلیارد دلار شود. این اعداد شامل بیش از 7000 کارگر ماهر مورد نیاز برای ساخت تاسیسات واقعی نمی شود.