اینتل می‌گوید کارت‌های گرافیک Arc را رها نمی‌کند، بلکه روی نسل‌های بعدی کار می‌کند

“چیزی که من به طور اتفاقی باور دارم – پت، من، راجر، و لیزا، و رایان، همه بر اساس این ایده همسو هستند – که گرافیک یک فناوری حیاتی برای مشتری است، یک فناوری حیاتی برای مرکز داده است، و ما می‌خواهیم در حوزه‌ای که رقبای ما در حال کسب درآمد زیادی هستند، رقابت را شروع کنیم. بنابراین هر سه این موارد برای اینتل بسیار مهم هستند.”

به دنبال Alchemist، نسل بعدی اینتل در کارت‌های Arc به ظاهر الهام گرفته از D&D، Battlemage است. آنها قرار است در سال‌های 2023 تا 2024 وارد بازار شوند. Celestial نسخه بعدی است، با یک نسخه بسیار مبهم در سال 2024+، سپس Druid، که هیچ جدول زمانی ندارد. پترسن گفت که بیشتر تیم ASIC روی Battlemage کار می‌کنند، با بخش کوچکی از Celestial و تعداد کمتری هنوز در Alchemist.

در متن: همه ما می‌دانیم که راه‌اندازی Arc Alchemist اینتل آنطور که این شرکت انتظار داشت موفقیت‌آمیز نبوده است. تعداد زیادی از مشکلات پیرامون کارت‌های گرافیک محتاطانه، برخی را به این باور رسانده است که ممکن است اینتل ضررهای خود را کاهش دهد و کل پروژه را رها کند. چیپزیلا اصرار دارد که این اتفاق نخواهد افتاد و در حال حاضر روی کارت‌های نسل بعدی کار می‌کند: Battlemage و Celestial.

اما تام پترسن از اینتل می‌گوید نه تنها Arc همچنان ادامه دارد، بلکه کار روی کارت‌های آینده این برند نیز به خوبی در حال انجام است. “ما در تجارت مجزا به جایی نمی‌رویم. و تجارت گسسته ما توسعه فناوری پایه است که هم به مرکز داده و هم به پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه می‌رود. من احساس می‌کنم FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) زیادی در آنجا وجود دارد. او به PC Gamer گفت.

بخونید:  تبلیغ فیلم Super Mario Bros. Super Bowl رپ لایو اکشن را احیا می کند

پس از آن سری قدرتمندتر Arc A7 وجود دارد که ظاهراً به هر حال، به گفته اینتل، به خوبی (و ارزان‌تر از) RTX 3060 است. این شرکت گفت که آنها در تابستان می‌رسند، اما کارت‌ها هنوز با حدود سه هفته از فصل باقی مانده در اینجا نیستند.

با فروختن یا تعطیلی شرکت‌های قبلی اینتل، از جمله کسب‌وکارهای NAND، پهپادهای هوایی، و Optane، برخی تحلیل‌گران بر این باورند که گروه سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده (AXG) می‌تواند آینده‌ای باشد. تصور چنین سناریویی با توجه به ضرر 507 میلیون دلاری AXG که در سه ماهه گذشته ثبت شده، چندان سخت نیست.

پترسن ادعا می‌کند که نسل‌های بعدی کارت‌های قدرتمند Arc با محصولات پیشرفته Nvidia و AMD رقابت خواهند کرد. در حال حاضر، آن را بر روی سطح پایین تر و گسترده تر متمرکز شده است. “برنامه ما این است که از اینجا شروع کنیم. و سپس ما اضافه می کنیم و سپس اضافه می کنیم. و درک این استراتژی واقعا سخت نیست زیرا ما با بخش حجم بازار شروع می کنیم و سپس رشد خواهیم کرد. بخش‌های با عملکرد بالا در طول زمان بیشتر می‌شوند.”



منبع

عملکرد ضعیف، مشکلات DirectX11 و نیاز به فعال کردن Resizable Bar برخی از مشکلاتی است که بازبینان در مورد تنها کارت دسکتاپ Arc منتشر شده تا کنون، Arc 3 A380 با آن مواجه شده‌اند. ثابت شده است که درایورهای باگی بدترین عنصر هستند، به طوری که مهندسان اینتل تنها با تماشای بررسی کارت توسط Gamers Nexus، 43 مشکل را شناسایی کردند.

بخونید:  OnePlus Open Reviews، مزایا و معایب

بر نگرانی‌های اینتل، گزارش‌هایی از برخی نمایندگی‌ها، توزیع‌کنندگان بالقوه و تولیدکنندگان در منطقه اروپایی است که علاقه‌ی اندک به کارت‌های Arc نشان می‌دهند. همچنین ادعاهایی وجود داشت مبنی بر اینکه RMA و بازده اینتل به طور قابل توجهی بدتر از رقبای خود است و یکی از شرکای بزرگ هیئت مدیره تولید Arc را به دلیل نگرانی های کیفیت کاملاً متوقف کرده است، که مطمئناً بد به نظر می رسد.