اینتل نشان می‌دهد که Arc A770 در معیارهای ردیابی پرتوی، RTX 3060 را شکست می‌دهد.

این ویدئو به عنوان مصاحبه ای با رایان شروت، بازاریاب اینتل برگزار می شود و سوالاتی را برای مهندس بدنام تام پترسن، که بیشتر به خاطر 15 سال حضورش به عنوان رهبر انویدیا شناخته می شود، مطرح می کند. اکنون او در حال استفاده از مزایای شتاب سخت‌افزاری ردیابی پرتو اینتل است. او در نیمه اول ویدیوی بالا آن را به خوبی توضیح می دهد، پس اگر علاقه مند هستید آن را تماشا کنید.

به طور متوسط، Arc A770 تقریباً 13 درصد سریعتر از RTX 3060 است. اینتل از برخی نوسانات بزرگ به نفع خود سود می برد، مانند برتری 56 درصدی در Fortnite و 31 درصد برتری در Metro Exodus. با این حال، A770 به طور قابل توجهی در Battlefield V و “Guardians of the Galagy” عقب است. [sic]”

اگر به دقت نگاه کنید، خواهید دید که Ghostwire Tokyo با یک درایور بتا محک زده شده است که (ظاهراً) عملکرد را تا 25 درصد بهبود می بخشد. اینتل می‌توانست این برچسب را اضافه نکند، اما این کار را انجام داد و می‌توانست برنامه خود را برای بهبود عملکرد سری Arc با هر به‌روزرسانی درایور تکرار کند.

رقابتی یا برنده؟ به نمودار اینتل نگاهی بیندازید و خودتان تصمیم بگیرید.

در نیمه دوم، پترسن نرخ فریم A770 و 3060 را در 17 بازی با فعال کردن ray tracing ترسیم می کند. با دیدن نتایج، او می‌گوید: “بیشتر برنده می‌شویم – واقعاً برنده می‌شویم.” اما برای اینکه اینتل از شک و تردید بهره مند شود، ادعایی را که اینتل مطرح می کند به صورت دقیق نقل قول می کنم: “A770 عملکرد ردیابی پرتوی رقابتی را در برابر RTX 3060 در 1080p در نمونه ای از بازی های محبوب ارائه می دهد.”

بخونید:  تیم جدید OpenAI (امیدواریم) از بشریت در برابر ابر هوش مصنوعی محافظت کند

در پایان مصاحبه، Shrout و Petersen به طور خلاصه در مورد استفاده از XeSS در ارتباط با ردیابی پرتو صحبت می کنند. انویدیا و AMD هرکدام استفاده از فناوری‌های نمونه‌برداری فوق‌العاده مربوطه خود، DLSS و FSR را پیشنهاد می‌کنند، در صورتی که پردازنده‌های گرافیکی آن‌ها قدرتی برای فشار دادن وضوح بومی با فعال کردن ردیابی پرتو ندارند، و در اینجا نیز به همین صورت است. A770 با فعال کردن XeSS دستاوردهای قابل توجهی دارد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم کیفیت تصویر چگونه است.

اینجا جایی است که به شما هشدار می دهم که اینتل می توانست این بازی ها را انتخاب کند، با این تفاوت که احتمالاً هیچ بازی دیگری وجود ندارد که از ردیابی پرتو در پردازنده های گرافیکی Arc پشتیبانی کند. در هر صورت، زیاد به اعداد اینتل اعتماد نکنید.

آینده نگر: ماشین بازاریابی اینتل ویدیوی دیگری درباره معماری و ویژگی‌های سری Arc تولید کرده است، این بار با تمرکز بر ردیابی پرتو. اگر ادعاهای اینتل معتبر باشد، Arc 7 A770 می‌تواند عملکرد ردیابی پرتوی فوق‌العاده‌ای برای سطح خود داشته باشد.

اینتل هنوز تاریخ عرضه A770 یا بقیه سری را اعلام نکرده است، اما قول می‌دهد که به زودی عرضه شود. انتظار می رود A770 کمتر از 400 دلار قیمت داشته باشد و ممکن است با 3060 نزدیک به MSRP 330 دلاری خود قابل رقابت باشد.



منبع

اینتل می‌گوید بنچمارک‌هایی را با حداکثر تنظیمات بازی‌ها به استثنای تاری حرکتی انجام داده است. با این تنظیمات و در 1080p، همه بازی‌ها روی نوار A770 قابل اجرا بودند، شاید Cyberpunk 2077 و Fortnite، اما در بیشتر موارد، شما می‌خواهید تنظیمات را به حالت متوسط ​​برگردانید.

بخونید:  بانک سیلیکون ولی در بزرگترین ورشکستگی بانک های آمریکا از زمان بحران مالی سال 2008 فروپاشید