بازی Cyberpunk 2077 به 80 درصد امتیاز “بسیار مثبت” در استیم صعود کرده است.

Cyberpunk 2077 که در دسامبر 2020 منتشر شد، یکی از موردانتظارترین عرضه‌ها در تاریخ بازی‌ها بود. از زمان معرفی آن در اوایل سال 2013 تا تریلر «نفس‌گیر» به کمک کیانو ریوز در E3 در سال 2019، بازیکنان نمی‌توانستند منتظر بمانند تا بازی را به دست بگیرند. علیرغم تأخیرهای متعدد، تبلیغات قبل از تاریخ انتشار متوقف نشد.

نقدهای Cyberpunk 2077 Steam اکنون در “بسیار مثبت” قرار دارند و 80٪ از کل امتیازات مطلوب هستند. از همه شما برای قدردانی از تمام تلاش های سخت تیم در طول سال ها پس از انتشار متشکرم! pic.twitter.com/g8MmyNoyfl

– Marcin Momot (@Marcin360) 14 جولای 2023

با وجود تمام این کاستی ها، توسعه دهندگان CD Projekt Red دست به کار شدند و به آرامی ایرادات بیشماری را برطرف کردند. در ابتدا، نتایج امیدوارکننده بود و کیفیت به سرعت بهبود یافت. پس از شش ماه حذف شدن از فهرست، سونی از Cyberpunk 2077 به فروشگاه پلی استیشن استقبال کرد. پس از بازگشت، حتی توانست به بالای لیست “پرفروش” در بازار برسد.

بسیاری از بررسی‌ها تفاوت مطلق شب و روز بین مرحله انتشار Cyberpunk و وضعیت فعلی را توصیف می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هنوز هم مانند پایگاه هواداران Cyberpunk، بسیار “مم پیشرو” هستند. علیرغم پیشرفت‌ها، تعداد انگشت شماری نقد منفی وجود دارد که اکثر آن‌ها از طرف طرفداران ناراضی هستند که از اینکه DLC نهایی بازی یک الحاقیه پولی است ناراحت هستند.

CD Projekt Red وعده عرضه DLC رایگان برای بازی را داد و حتی به قول گفته شده عمل کرد، اما هیچ ادعایی مبنی بر اینکه الحاقات قرار است بخشی از DLC رایگان باشند وجود نداشت.

بخونید:  اولین تصاویر تمام رنگی ناسا از تلسکوپ فضایی جیمز وب خیره کننده است

متأسفانه Cyberpunk 2077 یکی از فاجعه‌بارترین عرضه‌ها در تاریخ بازی‌ها را داشت. بازیکنان بسیاری از باگ های شکستن بازی و مشکلات عملکرد قابل توجه را در نسخه های کنسولی و رایانه های شخصی بازی گزارش کردند. این بازی که زمانی بسیار پرطرفدار بود، اکنون مملو از نقدهای منفی و بازپرداخت های بی شماری بود.

مشکلات به قدری بد بود که هم مایکروسافت و هم سونی که به داشتن سیاست‌های سخت‌گیرانه بازپرداخت معروف بودند، بازپرداخت کامل را به بازیکنانی که بازی را خریداری کرده بودند اعطا کردند. استودیوی در حال توسعه، CD Projekt Red نیز به دلیل این اتفاقات با یک شکایت دسته جمعی مواجه شد. پس از هزاران واکنش، سونی حتی Cyberpunk 2077 را به طور کامل از فروشگاه پلی استیشن خارج کرد.

چه اتفاقی افتاده؟ Cyberpunk 2077 که زمانی به عنوان یکی از پر باگ ترین بازی های تمام دوران شناخته می شد، توانسته شهرت خود را که زمانی به شدت آسیب دیده بود، ترمیم کند. پس از وصله‌های فراوان توسط توسعه‌دهندگان در CD Projekt Red، این بازی در نهایت به اندازه کافی نقدهای مطلوب را به دست آورد تا به امتیاز مثبت 80 درصدی در استیم برسد.

با این حال، پس از نزدیک به سه سال، طرفداران متوجه شدند که Cyberpunk 2077 به نقطه عطفی رسیده است، که باعث شد مدیر انجمن، Marcin Momot در توییتر جشن بگیرد. این بازی در نهایت به آستانه “بسیار مثبت” استیم برای بررسی رسید، و 80 درصد آن برای Cyberpunk 2077 مطلوب بود. یک چرخش بزرگ از راه اندازی خشن، که در آن تنها در ماه اول بیش از 60000 نقد منفی در Steam دریافت کرد.





منبع