بایدن فناوری بزرگ را هدف قرار می دهد: جمع آوری داده ها، هدف قرار دادن تبلیغات جوانان، و شیوه های انحصاری

شیوه های تجاری ضد رقابتی در میان غول های فناوری نکته دیگری بود که بایدن به آن اشاره کرد. رئیس جمهور به دنبال حمایت دوحزبی از قانونگذاران در تصویب قوانین ضد انحصار است که پلتفرم های آنلاین را از مزیت دادن به محصولات خود باز می دارد. او گفت: «سرمایه داری بدون رقابت، سرمایه داری نیست. “این استثمار است.” کنگره در سال گذشته یک جفت لایحه ضد انحصار را که برای مهار رفتار ضد رقابتی در میان شرکت‌های بزرگ فناوری طراحی شده بود، تصویب نکرد.

بایدن همچنین خواستار اصلاح بخش 230 قانون نجابت ارتباطات شده است که از مسئولیت پذیری شرکت های اینترنتی در قبال محتوای شخص ثالث منتشر شده در پلتفرم هایشان جلوگیری می کند.

در بیانیه آمده است: «پلتفرم‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات دیجیتال تعاملی باید ملزم شوند که حریم خصوصی و رفاه جوانان را بالاتر از سود و درآمد در طراحی محصول خود در اولویت قرار دهند». در سال 2021، فیس‌بوک توسط یک افشاگر متهم شد که بیشتر از آسیبی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به نوجوانان وارد می‌کنند، به نتایج نهایی خود اهمیت می‌دهد.

همانطور که بلومبرگ اشاره کرده است، این سخنرانی برای اولین بار از سال 1979 از کلمه “ضد انحصار” در دولت اتحادیه استفاده می شود.



منبع بایدن گفت: «زمان تصویب قوانین دو حزبی برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین، ممنوعیت تبلیغات هدفمند برای کودکان و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای داده‌های شخصی که این شرکت‌ها برای همه ما جمع‌آوری می‌کنند، فرا رسیده است.»

این اولین بار نیست که رئیس جمهور درباره این موضوع صحبت می کند. بایدن در اوایل سال جاری در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال نوشت: «برای نگه داشتن آمریکایی‌ها در پلتفرم‌های خود، شرکت‌های فناوری بزرگ اغلب از داده‌های شخصی کاربران استفاده می‌کنند تا آنها را به سمت محتوای افراطی و قطبی هدایت کنند که احتمالاً آنها را در لاگین نگه می‌دارد و کلیک می‌کنند.» . اغلب اوقات، خشونت تراژیک با اتاق‌های پژواک آنلاین سمی مرتبط است.»

بخونید:  آیا انویدیا می تواند عرضه RTX 4000 را تا دسامبر به تعویق بیاندازد؟

حفاظت از کودکان آنلاین یکی دیگر از موضوعات اصلی آدرس SOTU بود. برگه اطلاعات شواهدی از مضر بودن رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌ها برای سلامت روان، رفاه و رشد جوانان را نشان می‌دهد. همچنین به «تکنیک‌های طراحی دستکاری» اشاره می‌کند که اعتیاد و رفتار اجباری را در بین کودکان ترویج می‌کند. علاوه بر این، بایدن خواستار حمایت هر دو حزب برای ممنوعیت تبلیغات هدفمند با هدف کودکان شد.

به طور خلاصه: پرزیدنت جو بایدن دیروز سخنرانی خود را در مورد وضعیت اتحادیه ایراد کرد و به برخی از بدترین شیوه های شرکت های فناوری توجه کرد: جمع آوری بیش از حد داده ها، تبلیغاتی که کودکان را هدف قرار می دهند و شرکت های انحصاری که رفتارهای ضدرقابتی دارند.

روسای جمهور قبلی ایالات متحده روابط تیره ای با فناوری بزرگ داشتند – دونالد ترامپ مطمئناً طرفدار آن نبود. بایدن در سخنرانی SOTU به صراحت گفت که دولت او کار را در قبال بازیگران بزرگ سیلیکون ولی آسان نخواهد گرفت.

بیانیه کاخ سفید که در مورد نکات مطرح شده در سخنرانی بسط می‌یابد، شامل بخشی در تقویت حریم خصوصی داده‌ها و شفافیت پلت فرم برای همه آمریکایی‌ها می‌شود. این قانون خواستار محدودیت‌های واضح و سخت‌گیرانه برای توانایی شرکت‌های فناوری برای جمع‌آوری، استفاده، انتقال و نگهداری داده‌های شخصی، به‌ویژه اطلاعات حساس مانند موقعیت جغرافیایی و اطلاعات بهداشتی است. همچنین تقاضا برای شفافیت بیشتر در مورد الگوریتم‌هایی که شرکت‌ها استفاده می‌کنند وجود دارد که «بیش از حد علیه آمریکایی‌ها تبعیض قائل می‌شوند و تفرقه ایجاد می‌کنند».