بایدن می‌گوید که اگر هوش مصنوعی خطرناک باشد، باید دید

در حالی که به نظر نمی رسد این نشست منجر به سیاست های مرتبط با هوش مصنوعی شود، راسل والد، مدیر سیاست گذاری و جامعه در موسسه هوش مصنوعی انسان محور استنفورد، به AP گفت که بایدن «در حال آماده کردن زمینه برای یک کشور ملی است. گفت و گو در مورد این موضوع با افزایش توجه به هوش مصنوعی، که به شدت مورد نیاز است.”



منبع

خطرات هر هوش مصنوعی بدون پادمان بارها برجسته شده است. بایدن این مشکل را با شبکه های اجتماعی مقایسه کرد که به گفته او قبلاً به دلیل فقدان محدودیت های خاص باعث آسیب شده است. بایدن گفت: «فقدان تدابیر امنیتی، ما تأثیر آن را بر سلامت روان و تصورات از خود و احساسات و ناامیدی، به ویژه در میان جوانان می بینیم.

این هفته، ایتالیا اولین کشور غربی بود که ChatGPT را به دلیل جمع‌آوری و پردازش داده‌های شخصی برای آموزش، فقدان محدودیت‌های سنی و گاهاً پاسخ‌های نادرست واقعی ممنوع کرد. دیده‌بان حفاظت از داده‌های ایتالیا نیز به اشکال اخیر اشاره کرد که عناوین درخواست‌های کاربران را فاش کرد. آلمان همچنین در حال بررسی یک ممنوعیت است و قانونگذاران اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا قوانین جدیدی را برای محدود کردن محصولات پرخطر هوش مصنوعی معرفی کنند.

بایدن در جلسه ای با شورای مشاوران رئیس جمهور در علم و فناوری (PCAST) که شامل مدیران مایکروسافت و گوگل در کنار دانشگاهیان است، گفت که در حالی که هوش مصنوعی می تواند به برخی از بزرگترین چالش های جامعه مانند بیماری ها و تغییرات آب و هوایی کمک کند، اما بایدن همچنین خطرات بالقوه ای را که برای جامعه، امنیت ملی و اقتصاد ایجاد می کند، بررسی کند.

بخونید:  TSMC برای تولید آزمایشی 2 نانومتری با استفاده از فرآیند به کمک هوش مصنوعی آماده می شود

در جای دیگر، بایدن برخی از سخنرانی‌های خود در مورد وضعیت اتحادیه را تکرار کرد و از کنگره خواست قانونی دو حزبی برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد زیر 18 سال به‌صورت آنلاین توسط غول‌های فناوری، ممنوعیت تبلیغات هدفمند برای کودکان و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای شرکت‌های اطلاعات شخصی را تصویب کند. .

بایدن افزود: «به نظر من، شرکت‌های فناوری مسئولیت دارند که از ایمن بودن محصولات خود قبل از عمومی کردن آنها اطمینان حاصل کنند.

چه اتفاقی افتاده؟ بسیاری در صنعت فناوری نظر خود را در مورد هوش مصنوعی بررسی کرده اند. اکنون، رئیس جمهور جو بایدن دیدگاه های خود را در این زمینه بیان کرده است. POTUS گفت باید دید که آیا هوش مصنوعی خطرناک است یا خیر، و این که شرکت‌ها مسئولیت دارند تا قبل از انتشار برای عموم، از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی خود اطمینان حاصل کنند.

هوش مصنوعی‌های مولد مانند ChatGPT در چند ماه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و باعث ایجاد هیجان در مورد مزایای بالقوه و نگرانی‌هایی در مورد استفاده از آنها برای اهداف مخرب شده است. تأثیری که آنها می توانند بر مشاغل داشته باشند نیز نگران کننده است. یک گزارش اخیر ادعا می کند که 300 میلیون موقعیت تمام وقت در سراسر جهان ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد قرار گیرند.

ChatGPT و هوش مصنوعی‌های مولد مشابه در حال حاضر از ممنوعیت در ایالات متحده در امان هستند، اگرچه بایدن متقاعد نشده است که این فناوری بدون خطر است. وقتی از او پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی خطرناک است، او گفت: “باید دید. ممکن است.”

بخونید:  Square Enix's market cap is down $2 billion since Final Fantasy 16 launched