با شکست Edge به Safari، سهم کاربران جهانی ویندوز 11 به بالاترین حد خود رسید

آخرین گزارش StatCounter برای سهم بازار هر نسخه ویندوز دسکتاپ نشان می دهد که جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت همچنان به سودهای آهسته اما پیوسته ادامه می دهد.

شرکت های آماری روش های مختلفی برای جمع آوری داده ها دارند، بنابراین گزارش های دیگر ممکن است تصویر کمی متفاوت ارائه دهند. جدیدترین نظرسنجی Steam که کاربران پلتفرم Valve می توانند در آن شرکت کنند، نشان می دهد که ویندوز 11 با همان سرعتی که ویندوز 10 آنها را از دست می دهد، کاربران را جذب می کند.



منبع

به طور خلاصه: آخرین گزارش های شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک وب StatCounter دارای خبرهای خوب و بد برای مایکروسافت است: ویندوز 11 به بیشترین سهم کاربران رسیده است، اما Edge جایگاه خود را به عنوان دومین مرورگر محبوب جهان به سافاری از دست داد.

در ماه ژانویه، گزارش شد که بسیاری از سازمان‌ها در حال راه‌اندازی آزمایشی برای ویندوز 11 هستند یا در حال شروع به کار هستند و قصد دارند در چند ماه آینده خریدهای جدیدی را به سیستم عامل منتقل کنند. این احتمالاً نرخ پذیرش ویندوز 11 را در بین مشتریان سازمانی افزایش می دهد.

نتایج آوریل نشان می‌دهد که ویندوز 11 اکنون 23.01 درصد از این بازار خاص را در اختیار دارد که نسبت به ماه قبل 2.06 درصد افزایش داشته است.

اما علیرغم افزایش سهم کاربران ویندوز 11، مایکروسافت احتمالاً از کندی حرکت مردم به سمت سیستم عامل ناامید خواهد شد. سهم 73.46 درصدی ویندوز 10 بالاترین میزان از مارس 2022 است، علیرغم اینکه برای مدتی هیچ ویژگی جدید قابل توجهی دریافت نکرده است. آیا تایید مایکروسافت مبنی بر توقف توسعه به‌روزرسانی‌های اصلی برای ویندوز 10 می‌تواند باعث کاهش محبوبیت آن شود، یا مردم همچنان به سیستم عامل خود ادامه می‌دهند، همانطور که در ویندوز 7 دیدیم؟

بخونید:  ایسوس در حالی که درگیر جنجال است، چندین جایزه کامپیوتکس را دریافت می کند

در حالی که سهم ویندوز 11 به آرامی اما مطمئناً در حال افزایش است، سهم اج حدود یک سال است که بین 10 تا 11 درصد باقی مانده است. طبق یافته‌های ماه آوریل StatCounter، محصول مایکروسافت ماه گذشته جایگاه خود را به عنوان دومین مرورگر محبوب دسکتاپ جهان به سافاری از دست داد که اکنون 0.87 درصد از Edge با سهم 11.87 درصدی جلوتر است.

مایکروسافت احتمالاً از اینکه Edge پیشی گرفته است ناامید خواهد شد. هم مرورگر و هم موتور جستجوی بینگ در سال جاری ویژگی‌های زیادی از جمله ادغام هوش مصنوعی دریافت کرده‌اند – شرکت ردموند در ماه مارس گفت که فشار هوش مصنوعی به بینگ کمک کرده است تا برای اولین بار از ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کند.