براکن دارل لاجیتک به طور ناگهانی از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد

براکن دارل، رئیس و مدیر اجرایی لاجیتک اینترنشنال، استعفای خود را برای دنبال کردن «فرصت‌های دیگر» اعلام کرد. گای گچت، عضو هیئت مدیره، اکنون به عنوان مدیر عامل موقت شرکت سازنده تجهیزات جانبی رایانه سوئیسی را رهبری می کند تا زمانی که شرکت یک “جستجوی جهانی” را برای نامزدهای داخلی و خارجی برای ایفای این نقش انجام دهد.

تحت رهبری دارل، لاجیتک به یک شرکت طراحی عالی تبدیل شد و بیش از هر شرکت مشابهی برنده جوایز طراحی شد – 200 جایزه فقط در سال گذشته – و نتایج قابل توجهی در پایداری کسب و کار به دست آورد. دارل بیان می‌کند که لاجیتک آنقدر خوب عمل کرد که اکنون زمان مناسبی است که میراثی را پشت سر بگذاریم، در حالی که کوسه‌های پس از همه‌گیری تهدید می‌کنند که تجارت پیرامونی را زنده می‌خورند.

دارل اظهار داشت که “تیم” در لاجیتک در طول ده سال تصدی او دستاوردهای زیادی داشته است. تحت نظارت او، شرکت سوئیش ارزش بازار خود را ده برابر افزایش داد، یک تجارت ویدئو کنفرانس را از ابتدا ایجاد کرد، تجارت بازی های جانبی کوچک را از 40 میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار گسترش داد، و یک «کسب و کار رو به زوال دسکتاپ» را به 2 میلیارد دلار تبدیل کرد. ماشین رشد، و سهم بازار را تقریبا در تمام دسته های تجاری به دست آورد.

اگرچه دارل فوراً از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند، اما لاجیتک می‌گوید که او تا ماه آینده در شرکت باقی می‌ماند تا از انتقال یکپارچه اطمینان حاصل کند. گچت، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره لاجیتک از سال 2019 با تجربه، می گوید که این شرکت هنوز فرصت های رشد و نوآوری زیادی در پیش دارد.

بخونید:  آتش سوزی دیتاسنتر به طور موقت غول های وب کره جنوبی را فلج می کند و نگرانی های انحصاری را برانگیخته است



منبع

چرا مهم است: لاجیتک یکی از محبوب ترین برندها برای گیمرها و کاربران سنتی است که به دنبال صفحه کلید، موس، هدفون و سایر لوازم جانبی شخصی هستند. این شرکت اکنون از تاثیرات شرایط بازار پس از همه گیری رنج می برد و به زودی باید یک مدیر عامل جدید پیدا کند.

لاجیتک رشد بی‌سابقه‌ای را در طول قرنطینه‌های مرتبط با کووید تجربه کرد. کاربران کامپیوترهای خود را به طور انبوه برای کار، مطالعه و استراحت در خانه ارتقا می‌دادند، در حالی که دفاتر، مدارس و موسسات سرگرمی بسته بودند. البته، همه این ماشین‌های جدید به وسایل جانبی با ارگونومی بهبود یافته و ویژگی‌های پیشرفته نیاز داشتند، بنابراین لاجیتک پیشرفت کرد.

اکنون که بیماری همه گیر به پایان رسیده است، فروش رایانه های شخصی کاهش یافته است و تقاضا برای لوازم جانبی را به شدت کاهش داده است. لاجیتک در نتایج مالی خود برای سه ماهه چهارم سال مالی 2023، کاهش 20 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته (960 میلیون دلار) را گزارش کرد که انتظار می‌رود در سه ماهه آینده کاهش بیشتری داشته باشد (18 تا 22 درصد).